آغاز پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه با اعتبار هزار میلیارد تومانی

شهردار منطقه تاریخی-فرهنگی شیراز با بیان اینکه در پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه به دنبال سرزندگی فضای شهری هستیم، گفت: این پروژه طبق برنامه زمان‌بندی در مدت یکسال به بهره‌برداری خواهید رسید.

علی مصلی‌نژاد در مراسم کلنگ زنی فاز نخست پروژه ملی بازآفرینی مجموعه زندیه شیراز که با حضور وزیر کشور، مسؤولان ملی و مدیریت استانی و شهری در مجموعه میدان نقاره‌خانه به زمین زده شد، ضمن توضیح اجرای پروژه ملی بازآفرینی زندیه گفت: مجموعه تاریخی کلان‌شهر شیراز با مساحت ۳۰ هکتار بخش قابل توجهی از آثار تاریخی و میراثی را دربر گرفته است

وی با بیان اینکه در عملیات بهسازی و بازآفرینی پروژه ملی زندیه پروژه‌های متعددی تعریف، اجرا و یا در حال اجراست، افزود: عملیات کف‌سازی، بدنه‌سازی و جداره سازی برای مجموعه‌های فعلی و محورهای مجموعه زندیه اجرا شده یا در دست اجرا است.

شهردار منطقه تاریخی-فرهنگی شیراز با بیان اینکه مراحل تصویب پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه حدود سه دهه طول کشید است، اظهار کرد.: با تعامل شهرداری شیراز با مجموعه میراث فرهنگی و سایر دستگاه‌های مرتبط با پروژه ملی بازآفرینی مجموعه زندیه این طرح به تصویب رسید.

به گفته مدیر پروژه ملی بازآفرینی مجموعه زندیه؛ بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار پروژه تعریف شده و در حال اجرا در این مجموعه است.

مصلی نژاد تصریح کرد: در پروژه بازآفرینی مجموعه زندیه سرای کمرگ، دروازه اصفهان و خیابان ناصر خسرو احیا و تبدیل به پیاده‌راه می شود.

شهردار منطقه تاریخی-فرهنگی شیراز با بیان اینکه عمده پروژه این محور به نمایش گذاشته می‌شو،د ادامه داد: میدان نقاره‌خانه حد فاصل دیوار ارگ و بازار با تملک بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان است که ملک مورد نظر آزادسازی و احیا میشود‌

وی با اشاره به اینکه در مجموعه پروژه زندیه یک میدان بزرگ برای برگزاری مراسم‌ها و‌ تجمع‌های آیینی و ملی پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: با نگاه احیای پروژه ملی بازآفرینی زندیه و ارتباط با حرم مطهر شاهچراغ(ع)، خیابان طالقانی در فاصله بین مجموعه زندیه و حرم حضرت احمدبن موسی(ع) تبدیل به پیاده.راه خواهد شد که این پروژه تکمیل‌کننده یک زیرساخت برای برگزاری مراسم آیینی است.

مصلی‌نژاد با بیان اینکه در پروژه مجموعه زندیه به دنبال سرزندگی فضای شهری هستیم، عنوان کرد: طبق برنامه زمان‌بندی این پروژه در مدت یکسال به بهره برداری خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا