ارتقای کیفیت فیلم‌های پلی اتیلن تولید داخل

با توانمندی متخصصان یک شرکت فناور، زمینه برای تولید فیلم‌های پلی اتیلن و ارتقای کیفیت محصولات موجود در بازار فراهم شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مریم امیری، مدیر تحقیق و توسعه شرکت صنایع نیلوفر پلاستیک یزد به توانمندی این شرکت فناور در تولید فیلم‌های پلی اتیلن اشاره کرد و گفت: با بهره‌گیری از تجربه و تخصص متخصصان داخلی و خارجی، توانمندی تولید نایلون‌های سه لایه، امکان تست و کیفت‌سنجی محصولات تولیدی این شرکت و سایر شرکت‌ها در کشور فراهم شده است.

این فعال فناور با اشاره به کاربردهای گسترده فیلم‌های پلی اتیلن عنوان کرد: فیلم‌های پلی اتیلن جزو انواع پرکاربرد و پرمصرف پلاستیک‌ها هستند که در حوزه‌های متنوعی مانند صنایع کشاورزی، گلخانه‌ای باغبانی و بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی، حفظ و ارتقای کیفیت را از مهم‌ترین لازمه‌های تولید محصولات پلی اتیلنی دانست و گفت: با پیشرفت سریع فناوری در حوزه صنعت پلی اتیلن، نیاز کشور به تامین این محصولات با واردات در حوزه این محصولات مستلزم خروج ارز قابل توجهی است؛ اما با توانمندی متخصصان داخلی و فراهم شدن امکان تولید نمونه‌های ساخت ایران با کیفیت بالا و قابل رقابت با تولیدات دیگر کشورها اقدام به طراحی و تولید تجهیزات تولید فیلم‌های پلی اتیلن و کنترل و حفظ شاخص‌های کیفی محصولات کردیم. آزمایشگاه نیلوفر پلاستیک توانست با تکیه بر دانش و تجربه خود با دریافت استانداردهای اروپایی، زمینه ارتقایی کیفیت محصولات ساخت داخل را فراهم کند.

امیری عنوان کرد: با بیان اینکه زمینه اشتغال تخصصی در این مجموعه فراهم شده است عنوان کرد: 90 درصد اشتغال ایجاد شده توسط این شرکت، تخصصی و 10 درصد آن غیرتخصصی است.

مدیر کنترل کیفیت صنایع نیلوفر پلاستیک یزد با اشاره به قابلیت ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات آزمایشگاهی با تکیه بر تجهیزات تخصصی این حوزه عنوان کرد: تست کشش، تست ضربه، تست خزش، تست عبور نور و کدری، اندازه‌گیری دانسیته، شاخص جریان مذاب و تست قرار دادن نایلون در برابر منابع نوری آزمایشگاهی تنها بخشی از خدمات این مجموعه فناور به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا