اولین دوره مسابقه ملی ارایه سه دقیقه ای(سدید) برگزار شد

مرحله استانی اولین دوره مسابقات ملی ارایه سه دقیقه ای(سدید) با حضور دانشجویان دانشگاه‌های اردبیل توسط جهاددانشگاهی استان برگزار شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی اردبیل، مرحله استانی اولین دوره مسابقات ملی ارایه سه دقیقه ای(سدید) در پنج محور کتاب، پایان نامه، مقاله، طرح پژوهشی و اختراع به همت انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل و با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در محل دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی این دانشگاه برگزار شد.

حسام رسولی ریس جهاددانشگاهی اردبیل ۲۵ خرداد ماه در مراسم آغاز به کار این مسابقات ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع) و گرامیداشت یاد شهدای خدمت گفت: امیدوارم در انتخابات پیش رو با حضور خود و دعوت به مشارکت، دین خود را به شهدای خدمت و نسل انقلاب ایفا کنیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های نو با ایده‌های نو در جهاددانشگاهی افزود: جهاددانشگاهی از سال ۹۵ مسابقات ارایه سه دقیقه ای را در سطح دانشگاه‌های کشور برگزار کرده است و امسال برای اولین بار در پنج بخش این مسابقه را برگزار می کند و طرح ارایه سه دقیقه ای مدت پانزده سال است که در سطح دانشگاه های دنیا رایج شده است و در این برنامه ها دانشجویان می توانند دستاوردهای علمی  خود را در مدت سه دقیقه عرضه کنند.

رسولی با اشاره به اهداف این مسابقات اظهار کرد: دانشجویان دستاوردهای علمی‌، پژوهشی و فناوری خود را در این مسابقات به صحنه می آورند تا فرصتی برای ورود به حل مسایل جامعه پیدا کنند. همچنین تقویت فن بیان و تسلط علمی برای ارائه سه دقیقه ای مطالب از نکات حائز اهمیت این مسابقات است.

رییس جهاددانشگاهی اردبیل افزود: حال و آینده کشور با دستاوردهای علمی و فناوری نسل جدید دانشجو شکل می‌گیرد. امیدواریم با این رویدادها دانشجویان نقش سازنده خود را بیش از پیش در کشور ایفا کنند.

 ارایه سه دقیقه‌ای بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی دانشجویان

در ادامه دکتر عباس فنی اصل معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: جهادگران علمی و افرادی که در عرصه علم و فناوری خدمت می کنند اگر ظاهرشان هم خسته به نظر برسد ولی در درونشان در حال تلاش و پویایی هستند.

وی جهاددانشگاهی را نهادی پویا به ویژه در عرصه فعالیت های فرهنگی دانشجویی معرفی کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی اغلب در خلاءهای جامعه و همچنین حوزه دانشگاهی ورود پیدا می‌کند و این جای بسی خرسندی است.

وی ادامه داد: این مسابقات بستری برای رشد و تقویت مهارت‌های ارتباطی، بیانی و ایده‌پردازی در دانشجویان، کاربردی کردن پژوهش‌ها و تحقیقات دانشجویی، ترویج فرهنگ مطالعه و ترویج گفتمان علم است.

فنی اصل خاطر نشان کرد: هدف پایان نامه صرفا گرفتن یک درجه علمی و یک مرحله تحصیلی نیست لذا باید پایان نامه بتواند مشکلی از جامعه را حل کند. مصداق آن در بحث کشاورزی استان این گونه است که ما چندین هنرستان و دانشکده کشاورزی در استان داریم ولی در رتبه‌بندی کشوری در این بخش جایگاه بیست و ششم را داریم و این زیبنده استان نیست لذا باید تلاشگران عرصه علم و فناوری بیش از پیش در این عرصه همت کنند.

با اعلام نتایج اولین دوره مرحله استانی در مسابقات ارائه ۳ دقیقه ای (سدید) میلاد پیران، زهرا فتحی اصل و مهدی قاسمی به ترتیب رتبه اول تا سوم این مسابقه را در استان اردبیل کسب و به مرحله کشوری این مسابقات راه یافتند. همچنین سعادتی و خضوعی به صورت مشترک و محمد نورانی و علی کریم دوست به عنوان نفرات شایسته تقدیر معرفی شدند.

این مسابقه به همت انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی در سالن دانشکده روانشناسی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

در این مراسم همچنین دکتر فنی اصل، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی به پاس همکاری‌های شایسته با جهاددانشگاهی اردبیل و حمیده شهبازی، مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل به پاس زحمات چندین ساله در معاونت فرهنگی این نهاد انقلابی و برگزاری برنامه های موفق فرهنگی با اهدا لوح تقدیر تجلیل شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا