معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم خبر داد:
برای اولین بار ۱۵۰۰ میلیارد اعتبار ویژه فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یافت

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از اختصاص جدول بودجه‌ای جداگانه برای اولین بار به میزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان، ویژه فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها خبر داد.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، علی خطیبی در شصت و سومین نشست معاونان فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم که امروز (چهارشنبه) در ستاد این وزارت برگزار شد، با بیان اینکه دغدغه‌مندترین دوره وزارت علوم در حوزه فرهنگی را در دولت سیزدهم تجربه کردیم؛ گفت: حمایت از برنامه‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در این دولت به صورت ویژه در دستور کار بود، رشد بودجه فرهنگی دانشگاه‌ها در سال ۱۴۰۲ نسبت سال ۹۹ بیست برابری بوده است و به معنای واقعی دانشگاه در این دولت زنده و در تکاپو بود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: امسال برای اولین بارو  با همکاری مجلس شورای اسلامی، به صورت جدول جداگانه ای ۱۵۰۰ میلیارد تومان مخصوص فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر علوم با بیان اینکه به جد در جلسات با روسای دانشگاه‌ها بر لزوم هزینه‌کرد بودجه‌ فرهنگی در حوزه مربوطه تاکید کرده‌ایم، خطاب به معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها، ادامه داد: ما وظیفه‌ای جز پشتیبانی از شما نداریم. اما با صدای رسا اعلام می‌کنیم، عذر اینکه به خاطر مشکل مالی نتوانستیم برنامه‌ای فرهنگی در این دولت اجرا کنیم، پذیرفته شده نبوده و نیست‌.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی از اولویت‌‌های اصلی تامین مالی در حوزه معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم بوده است.

خطیبی در ادامه با اشاره به شروع نهضت ساخت خوابگاه‌های متاهلی در دولت سیزدهم، افزود: کار بزرگ دیگری که در این دولت انجام شد، آغاز نهضت ساخت خوابگاه‌های متاهلی بوده است.

معاون اداری، مالی وزیر علوم ادامه داد: تاثیرات فرهنگی توسعه این خوابگاه‌ها بر کسی پوشیده نیست. متاسفانه در طول عمر آموزش عالی کشور، کمتر از ۱۰۰۰ واحد خوابگاه متاهلی ساخته شده بود. اما در همین سه سال دولت سیزدهم، بیش از ۵۰۰ واحد خوابگاه متاهلی ساختیم و تحویل دانشجویان متاهل دادیم.

وی افزود: همچنین هزاران واحد خوابگاه متاهلی نیز در نقاط مختلف کشور نیز هم‌اکنون در حال ساخت و تکمیل هستند و امید داشتیم در ادامه مسیر دولت این عدد را به ۵۰۰۰ واحد خوابگاه متاهلی برسانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا