برگزاری کارگاه نجوم قرآنی در دوره آموزشی «هدهد»

کارگاه نجوم قرآنی از سوی مرکز آموزش سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ویژه شرکت‌کنندگان در دوره آموزشی هدهد برگزار شد.
به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاددانشگاهی، کارگاه دو ساعته نجوم قرآنی، از سوی مرکز آموزش سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور ویژه شرکت‌کنندگان دوره آموزشی «هدهد» در دو مرحله نظری و عملی برگزار و به ارتباط آیات قرآن با مفاهیم نجومی پرداخته شد.

در مرحله اول این کارگاه که به صورت تئوری برگزار شد، اساتید برجسته و متخصصان حوزه نجوم و علوم قرآنی به ارائه مباحثی ساده و جذاب برای کودکان پرداختند. این مباحث شامل معرفی سیارات و ویژگی‌های آن‌ها از دیدگاه علمی و قرآنی بود.

در مرحله دوم که با استفاده از عینک‌های سه‌بعدی برگزار شد، کودکان به یک سفر مجازی در کهکشان رفتند و تجربه‌ای هیجان‌انگیز از مشاهده فضا و سیارات به صورت سه‌بعدی داشتند. این بخش از کارگاه، با هدف افزایش جذابیت و درک بهتر از مفاهیم ارائه شده در بخش تئوری، برگزار شد و با استقبال گسترده کودکان مواجه شد.

افزایش آگاهی کودکان در خصوص هماهنگی علوم مدرن با معارف قرآنی و ارتقای دانش علمی و دینی آن‌ها از اهداف برپایی این کارگاه بود. کودکان ضمن آشنایی با این موضوعات، سؤالات خود را اساتید و متخصصان حاضر در کارگاه مطرح کردند.

مرکز آموزش سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در راستای رفاه والدین شاغل در تابستان و غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان، همزمان با تغییر ساعت کار اداری تا ۱۵ شهریور، دوره بازی محور «هدهد» را در رده‌های سنی ۶ تا ۱۲ سال تدارک دیده است.

در این طرح ۲۰۰ ساعت در موضوعات آشنایی با مفاهیم قرآنی، حفظ سوره‌های کوتاه، روانشناسی، مهارت‌های زندگی، علم و فناوری، نجوم، هوش مصنوعی و رباتیک، سواد رسانه و استفاده صحیح از فضای مجازی، محیط زیست، دوستی با طبیعت، اوریگامی و دست ورزی، چرتکه، بازی‌های گروهی و … آموزش داده می‌شود.

دوره آموزشی هدهد از شنبه تا چهارشنبه به مدت سه ماه از ساعت ۶ الی ۱۳ برگزار می‌شود و تمام سرفصل‌های مذکور در قالب بازی با تدریس معلمان خلاق و مجرب ارائه می‌شود.

این دوره آموزشی برای والدین فرصتی منحصر به فرد، برای فراهم کردن یک فضای امن و آموزشی برای کودکان است تا به طور همزمان مهارت‌های تحصیلی خود را ارتقا دهند و از فعالیت‌های تفریحی و خلاقانه نیز لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا