مدیرعامل بنیاد حیات کمیته امداد امام:
ایجاد زنجیره مشاغل خرد در گرو اتصال آنها به بازارهای بزرگ است

مدیرعامل بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال خرد، خاطر نشان کرد: زمانی این مشاغل خرد می توانند موفق شوند و توسعه یابند که به بازار دسترسی داشته باشند و تلاش ما بر ایجاد زنجیره مشاغل خرد و اتصال آنها به بازارهای بزرگ است.
به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مرتضی فیروزآبادی در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه آبادیران گفت: پرچمی که امروز برای هدایت و راهبری حوزه فناوری به سمت حل مسایل محرومیت و مستضعفان بلند شده است، از برکات برگزاری نمایشگاه و برنامه ملی آبادیران بوده است.
وی گره گشایی را کارکرد فناوری ذکر کرد و اظهار کرد: در جایی که انسان بخواهد کار مهمی را با سرعت بیشتر و هزینه کمتری انجام دهد، توسعه فناوری به آنها کمک خواهد کرد.
فیروز آبادی خاطر نشان کرد: در مسایل مرتبط با محرومیت زدایی نیازمند فناوری هستیم از این رو علاوه بر تلاش برای حل مساله محرومیت زدایی، توسعه فناوری نیز در این زمینه، موضوعیت دارد.
مدیر عامل بنیاد حیات کمیته امداد امام خمینی (ره) اشتغال را یکی از مسایل مهم در مناطق محروم عنوان کرد و گفت: یکی از سوالات اساسی در این حوزه آن است که درآمد افراد مناطق محروم باید متکی به چه منابعی باشد؟ بخشی از این منابع باید متکی به همت فرد و بخش دیگر آن متکی بر سرمایه و مهارت و بخش دیگر آن، متکی به فناوری باشد.
فیروزآبادی با اشاره به پیچیدگی های ایجاد اشتغال در مناطق محروم، اظهار کرد: مساله آموزش و تحصیل از دیگر مسایل مطرح در مناطق محروم است و امروزه با استفاده از فناوری می توان آموزش را برای این مناطق دسترس پذیرتر کرد.
وی با تاکید بر اهمیت ایجاد اشتغال خرد، خاطر نشان کرد: زمانی این مشاغل خرد می توانند موفق شوند و توسعه یابند که به بازار دسترسی داشته باشند و تلاش ما بر ایجاد زنجیره مشاغل خرد و اتصال آنها به بازارهای بزرگ  است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا