در نمایشگاه آبادیران ارائه شد
عایق‌های رطوبتی نانویی برای کمک به مناطق محروم

پژوهشگران یکی از شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی موفق به تولید و راه‌اندازی عایق‌های رطوبتی نانو شده‌اند که می‌توانند جایگزین ایزوگام شوند.
به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، علی جمشیدی، مدیرعامل شرکت چسب‌افزار غرب گفت: عایق‌های رطوبتی نانو جایگزینی مناسب برای ایزوگام است. این عایق، طول عمر زیاد و کاربرد بسیار ساده‌ای دارد. این محصول نیازی به شعله و هیچ مجری خاصی ندارد و از تحمل گرمایی بالایی برخوردار است. هر فردی حتی بانوان به سادگی و به تنهایی می‌توانند با مطالعه بسته‌بندی این محصول، از آن استفاده کنند. این محصول ضمن ماندگاری طولانی، در مقابل آفتاب نیز مقاوم است و هزینه بسیار کمی دارد.
وی افزود: این عایق رطوبتی شیری رنگ بوده و پس از مصرف بی‌رنگ می‌شود. همچنین برای ساخت استخر، آبنما، حوض و پشت بام، سرویس‌های بهداشتی، نمای ساختمان، سنگ، آجر، موزاییک، کاهگل، گچ و سیمان، چوب و پارچه قابلیت استفاده دارد.
جمشیدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قشر کم درآمد کشور توانایی خرید عایق‌های گران‌قیمت را ندارند. یک لیتر از این محصول اکنون با قیمت ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد. بخش بزرگی از هزینه این عایق‌ها برای گروه‌های جهادی که قصد همکاری با مجموعه ما را داشته باشند، رایگان خواهد بود.
وی درباره تمایز این محصول از نمونه‌های مشابه خارجی گفت: قیمت این محصول تقریبا یک یورو است و در مقایسه با مواد وارداتی شش یورو ارزان‌تر فروخته می‌شود. در حال حاضر نیز با صادرات این محصول به کشور‌هایی مانند عراق و ارمنستان توانسته‌ایم برای کشور ارزآوری داشته باشیم؛ امسال توانستیم از محل صادرات این محصولات پنج میلیارد تومان فروش داشته باشیم.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: طی چند سال اخیر که مقام معظم رهبری تأکید بر این مسأله داشتند که توجه ویژه‌ای به تولید محصولات دانش‌بنیان شود، شرکت کوچک و ناشناخته ما توانست با حمایت ویژه پارک علم و فناوری استان مرکزی از قبیل دریافت وام و استقرار در مکانی مناسب در بازار وارد شود و رشد چشمگیری پیدا کند. جمشیدی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور شهید طی سه سال اخیر حمایت خوبی از مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان داشتند که ‌امیدواریم این نوع حمایت‌ها در دولت بعدی نیز ادامه داشته باشد. بناداریم خط تولید و میزان تولید تجهیزات و صادرات‌مان را افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در این مجموعه توانسته‌ایم برای ۲۰نفر اشتغال ایجاد کنیم. قطعا با افزایش صادرات، میزان اشتغال‌زایی این شرکت برای جوانان افزایش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا