در دومین نمایشگاه آبادیران صورت گرفت
رونمایی از کنترل لمسی ویلچرهای برقی

در حاشیه سومین روز دومین نمایشگاه ملی آبادیران از کنترل لمسی ویلچرهای برقی ساخته شده در شرکت دانش‌بنیان فناوری هوشمند میکائیل با حضور مسلمی نائینی، رئیس جهاد دانشگاهی رونمایی شد.
به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، این کنترل لمسی بر اساس اپلیکیشن کنترل لمسی با قابلیت نصب در انواع ویلچرهای برقی و سازگار با هر نوع  محدودیت عضلانی‍ ساخته شد است.
وحید هاشمی مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: ما از سال‌های گذشته در حوزه سیستم‌های ناوبری و کنترل متحرک‌های الکترونیکی حوزه پزشکی فعال بوده و همکار سازمان بهزیستی در حوزه تجهیزات الکترونیکی توانبخشی هستیم.
وی توضیح داد: بر اساس نیاز سنجی‌های انجام شده در جامعه معلولان و سالمندان و جانبازان متوجه شدیم که افراد دارای معلولیت‌های شدید مانند افراد مبتلا به ام‌اس پیشرفته، ضعف عضلانی و دیسترفی و ضایعات نخاعی_ گردنی توانمندی استفاده از ویلچرهای معمول را ندارند.
وی افزود: با استفاده از این صفحه کنترل لمسی امکان استفاده از ویلچرهای برقی را برای آن دسته از توان‌یابانی که توانمندی کار با دست خود را داشته باشند فراهم می‌شود.
هاشمی با اشاره به جزئیات این فناوری گفت: نرم افزار کنترل هوشمند ویلچر در گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود و با اتصال گوشی همراه به ویلچر برقی،  فرد با گوشی همراه خود می‌تواند ویلچرهای برقی را کنترل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا