در نمایشگاه آبادیران رونمایی شد
خشک‌کن‌های حرارتی و انجمادی با هدف اشتغالزایی در مناطق کمتر برخوردار

یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در دومین نمایشگاه ملی آبادیران در حاشیه سومین روز برگزاری این نمایشگاه از خشک‌کن‌های حرارتی و خشک‌کن‌های انجمادی با حضور محمد مهدی‌نژاد نوری، معاون علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح و حمیدرضا شکری، مدیر برنامه ملی آبادیران رونمایی کرد.
به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در این مراسم جواد مضبوط، مدیرعامل گروه صنعتی هدایت با اشاره به آمارهای دور ریز مواد گفت: بر اساس آمارهای منتشر شده، سالانه 30 میلیون تن محصولات کشاورزی و زراعی دور ریز می‌شوند که این میزان معادل 30 درصد تولیدات زراعی و کشاورزی است.
وی افزود: این در حالی است که در دنیا 10درصد محصولات زراعی و کشاورزی دورریز می‌شود و ایران 20 درصد بیشتر از دنیا در این حوزه دور ریز دارد.
مضبوط، طراحی و ساخت دستگاه تخصصی خشک‌کن میوه را از پیشنهادهتی فناورانه برای جلوگیری از دور ریز محصولات زراعی و کشاورزی ذکر کرد و گفت: از آنجا که کشور با کمبود آب مواجه است، استفاده از این دستگاه از هدررفت محصولات کشاورزی جلوگیری می‌کند.
مدیرعامل شرکت با بیان اینکه این دستگاه در مدل‌های متنوعی به تولید رسیده است، خاطرنشان کرد: خشک‌کن حرارتی که امروز در این مراسم رونمایی شد، دارای کاربری ساده برای مناطق محروم است و علاوه بر کاهش ضایعات محصولات کشاورزی، موجب درآمدزایی برای ساکنان این مناطق خواهد شد.
وی ادامه داد: دستگاه خشک‌کن از دستگاه‌های مقرون به صرفه برای خشک کردن میوه است چرا که با صرف انرژی کم، از فاسد شدن محصولات کشاورزی جلوگیری می‌کند.
مضبوط فریز درایر را از دیگر محصولات این شرکت نام برد و گفت: بعضی از مواد و محصولات غذایی را نمی‌توان درون خشک‌کن‌های حرارتی و با گرمای بالا قرار داد چرا که موجب از بین رفتن محصولات، از دست دادن شکل ظاهری یا از دست دادن خاصیت غذایی یا شیمیایی آنها می‌شود. بنابراین دستگاه فریز درایر با کیفیت و کارایی بسیار مناسب طراحی و ساخته شد. دستگاه خشک‌کن انجمادی برای خشک کردن موادی است که حساسیت بالایی به دمای بالاتر از صفر دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا