همکاری برنامه آبادیران با بنیاد تعاون بسیج

با انعقاد توافق‌نامه همکاری میان برنامه آبادیران و یکی از شرکت‌های وابسته به بنیاد تعاون بسیج روی طرح‌‌های اولویت‌دار این بنیاد سرمایه‌گذاری می‌شود.
به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ‌ریاست جمهوری، در حاشیه سومین روز نمایشگاه آبادیران توافق‌نامه همکاری میان دفتر مردمی‌سازی دبیرخانه برنامه ملی آبادیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و شرکت پیشگامان توسعه دانش وابسته به بنیاد تعاون بسیج برای حمایت از شرکت‌های زیر مجموعه این بنیاد به امضا رسید.
موضوع این توافق نامه اشتراک منابع، امکانات و حمایت‌های معاونت علمی با منابع و امکانات شرکت پیشگامان توسعه فرآیند دانش در راستای کمک به تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به منظور ایجاد اشتغال، حل مسایل و رفع چالش مناطق محروم و تکمیل زنجیره ارزش محصولات به وسیله بهره‌مندی و به کارگیری دانش و فناوری و نیز حمایت از کسب و کارهای خرد و کوچک در مناطق کمتر برخوردار تعیین شده است.
در این مراسم حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور و مدیر برنامه ملی آبادیران، با اشاره به مفاد این توافق‌نامه اظهار کرد: اختصاص خط اعتباری به مبلغ 750 میلیارد ریال به منظور مشارکت در پروژه‌های دانش‌بنیان و تامین سرمایه در گردش با عقد مشارکت مدنی به شرکت‌های دانش‌بنیان مطابق با ضوابط داخلی پیشگامان توسعه دانش و اختصاص مبلغ 200 میلیارد ریال به صورت تسهیلات لیزینگ و … برای تولید و توسعه محصولات دانش‌بنیان مطابق با ضوابط داخلی پیشگامان از موضوعات توافق در این همکاری مشترک است.
وی اختصاص مبلغ 50 میلیارد ریال به عنوان تسهیلات نمونه‌سازی به هسته‌های فناور بر اساس ضوابط داخلی این شرکت را از دیگر موارد توافق در این توافق‌نامه اعلام کرد و یادآور شد: این منابع قرار است از سوی این شرکت در اختیار شرکت‌ها قرار گیرد تا در جهت رفع نیازهای تعاون بسیج فعالیت کنند.
دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اضافه کرد: در مجموع، این توافق همکاری امروز با حجم 100 میلیارد ریال به امضا طرفین رسیده است.
در این مراسم همچنین مجتبی خرسندی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان پیشگامان دانش، تحقق اقتصاد دانش‌بنیان، تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه و سرمایه‌گذاری را از برنامه‌های این شرکت نام برد و گفت: از سال 1400 تاکنون 350 میلیارد تومان روی 50 طرح شرکت در راستای مسائل اولویت‌دار بنیاد تعاون بسیج سرمایه‌گذاری شده است.
خرسند زمینه های فعالیت این شرکت را IT، ICT، گردشگری، خدمات درمانی و غیره نام برد و یادآور شد: این نمایشگاه فرصتی برای هم رسانی نهادهای مختلف برای رفع نیازها است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا