رییس جهاددانشگاهی:
کمک جهاددانشگاهی به دولت برای حل مشکلات بر زمین مانده

رییس جهاددانشگاهی رعایت اخلاق را به عنوان یکی از انتظارات از رییس جمهور نام برد و تاکید کرد: این نهاد از ابتدا معین دولت‌ها بوده و سعی کرده است هر دولتی که روی کار آمده در حوزه های مختلف به آن کمک کند.

به گزارش سینا از روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسن مسلمی نائینی در رابطه با نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی جهاددانشگاهی(ایسپا) در رابطه با میزان مشارکت در انتخابات و اینکه چه کارهایی را می توان برای افزایش حضور مردم در پای صندوق های رای انجام داد، گفت: یکی از مسایلی که باید به آن توجه شود امید آفرینی است. به عنوان مثال برگزاری نمایشگاه از جمله کارهایی است که می تواند امیدآفرینی مرده و تلاش دشمنان را خنثی کند.

وی با اشاره به این که دشمنان تلاش دارند تا مردم را ناامید کنند و باعث جلوگیری از حضور مردم در پای صندوق های رای شوند، گفت: آنها می‌گویند فایده‌ای ندارد چه شما در انتهابات شرکت کنید و چه شرکت نکنید وضعیت همین است. برای خنثی کردن این تلاش ها باید موفقیت‌های کشور به اطلاع مردم رسیده شده و امیدآفرینی شود تا مشارکت بیش از پیش باشد.

وی با اشاره با تاکید مقام معظم رهبری در رابطه با اخلاق مداری در انتخابات اظهار کرد: پیشنهاد بنده به نامزدهای انتخاباتی این است که همانطور که مقام معظم رهبری در رابطه با اخلاق مداری فرمودند و همانگونه که دلیل عزیز بودن رئیس جمهور شهید از برکت همین اخلاق، خویشتن داری و سعه صدر و رعایت افراد مقابلشان بود، نشان می دهد که تا چه اندازه اخلاق مهم است.

وی افزود: امام خمینی(ره) تاکید زیادی بر این موضوع داشتند که حتی اگر شما توحید هم داشته باشید، اما تهذیب اخلاق نداشته باشید فایده‌ای ندارد. امیدواریم تمام کاندیدای جمهوری این ویژگی را داشته باشند هر کسی که می‌خواهد پا در میدان خدمت گذارد باید اخلاق رعایت شود و خدایی نکرده در جهت تخریب یکدیگر و هواداران کاری انجام نشود که این مهم در میزان مشارکت نیز قطعاً تاثیر بسزایی دارد.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره انتظارات از رییس جهور آینده، گفت: یکی از برنامه‌ها و مسائل مهمی که رئیس جمهور آینده باید به توجه آن داشته باشد استفاده از توانمندی همه‌ مردم است. رییس جمهور آینده باید از هر کسی که می‌تواند به کشور در جهت رفع مشکلات کمک کند، کمک بگیرد.

 

وی با اشاره به شعار سال گفت: امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده که یکی از شعارهای خوبی است که از سوی مقام معظم رهبری انتخاب شده است. هر دولتی که می‌آید باید در حوزه‌های مختلف از مردم کمک بگیرد.

رییس جهاددانشگاهی با ذکر انواع کمک‌های مردم به دولت افزود: مراکز تحقیقاتی و دانشگاها می‌توانند کمک فکری به دولت بدهند، عده‌ای می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند و عده‌ای دیگر در قانونگذاری کمک کنند و لازم است که همه مسایل را به صورت واضح و شفاف به مردم گفته شود.

وی با اشاره به ارتباط بی واسطه رییس جمهور با مردم گفت: اگر مشکلی هست مردم باید در جریان قرار بگیرند و رییس جمهور نیز ارتباط نزدیکی با مردم داشته باشد همان‌گونه که شهید رئیسی رفتار می‌کردند و مردم نیز با حضور در مراسم تشییع پرشکوه از ایشان قدردانی کردند.

دکتر مسلمی نائینی رعایت اخلاق را به عنوان یکی دیگر از انتظارات ریاست جمهوری نام برد و افزود: مسئله دیگری که باید در جامعه رعایت شود اخلاق و خودسازی است. در مسائل اجرایی ممکن است اعتراضاتی از سوی مردم باشد و رییس جمهور آینده باید با خویشتن‌داری و صبر با مردم برخورد کند و بین مسئولین و مردم پرده‌ای نباشد.

وی با اشاره به دوران مدیریت خود در جهاددانشگاهی افزود: در این مدت یکسال و نیم بسیاری از کارهایی که در جهاددانشگاهی انجام شده با استفاده از پیشنهادات مردمی بوده است و موفقیتی که در جهاددانشگاهی رخ داده به برکت همین تماس و ارتباط با مردم بوده است.

رییس جهاددانشگاهی با اشاره به حضور آیت الله رئیسی در مراسم سالگرد جهاددانشگاهی تصریح کرد: شهید رئیسی در سالگرد جهاددانشگاهی توصیه‌هایی را به جهاددانشگاهی کردند که یکی از آنها انتقال فناوری به کشور بود. همچنین حمایت جهاددانشگاهی از نخبگان یکی دیگر از توصیه‌های ایشان بود که جهاددانشگاهی با داشتن بیش از ۲۰۰۰ شرکت دانش بنیان در زمینه اقداماتی را انجام داده است.

وی اظهار کرد: همچنین مهاجرت معکوس نخبگان یکی دیگر از توصیه‌های شهید رئیسی بود که ما در تلاشیم با ایجاد مراکز تحقیقاتی بزرگ به این توصیه جامه عمل بپوشانیم که یکی از اقدامات در این زمینه راه اندازی مرکز ملی نخستی سانان است که در حوزه هوش طبیعی، هوش مصنوعی و رباتیک فعالیت خواهد داشت. تعدادی از دانشمندان ایرانی که در آمریکا هستند اعلام کردند که آمادگی همکاری با این مرکز را دارند که امیدواریم تا پایان سال بخشی از آن افتتاح شود و بستری برای جذب نخبگان داخل و خارج از کشور باشد.

وی در رابطه با نقش جهاددانشگاهی در کمک به دولت و حل مشکلات بر زمین مانده کشور، اظهار کرد: جهاددانشگاهی از ابتدا معین دولت‌ها بوده و سعی کرده است هر دولتی که روی کار آمده در حوزه های مختلف به آن کمک کند.

وی افزود: دولت‌ها باید از این یک نهاد توانمند ۴۴ ساله که به بلوغ رسیده و می‌تواند کارهای بزرگی انجام دهد، حمایت و استفاده کنند تا جهاددانشگاهی بتواند بسیاری از مشکلات و نیازهای مملکت را با علم و توانایی که در آن جمع شده حل کند.

رییس جهاددانشگاهی بیان کرد: امیدواریم این نهاد ارتباط خوب با دولت آینده ایجاد کند و با حمایت دولت بتواند مشکلات و معضلات مملکت را برطرف کرده تا کشور توسعه پایدار برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا