دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری:
شرکتهای دانش بنیان محرومیت زدا حمایت می شوند

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: از فردا شرکت‌های فعال در حوزه ابادیران می توانند برای دریافت بسته های حمایتی ابادیران مانند دریافت وام های کم بهره مراجعه کنند.
به گزارش خبرنگار مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حمیدرضا شکری در آیین اختتامیه دومین نمایشگاه ایادیران، این نمایشگاه را بزرگترین نمایشگاه در حوزه محرومیت زدایی دانست و گفت:  اینکه در این رویداد ۴۵ نهاد حضور دارد، کار کمی نیست و با توجه به شرایط کشور که در شرایط خاص انتخاباتی قرار دارد، توانست با بهترین کیفیت و شیوه برگزار شود.
وی موضوع ابادیران را موضوع مهم برای همه نهادها دانست و ادامه داد: برای برگزاری این نمایشگاه همه دستگاه‌های مرتبط با محرومیت زدایی چون کمیته امداد امام خمینی، بنیاد مستضعفان،  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی و بنیاد کرامت و سایر نهادها به خط شدند و مشارکت داشتند.
شکری با بیان اینکه بسته حمایتی برای برنامه ملی ابادیران تدوین و رونمایی شده است، خاطرنشان کرد: این بسته برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور و گروه‌های جهادی  تهیه شده است.
شکری، این نمایشگاه را یک قرار سالانه توصیف کرد و گفت: البته با یک نمایشگاه یک ساله نمی توان تمام چالش‌های حوزه محرومیت زدایی را برطرف کرد ولی هر شرکتی که در برنامه ملی آبادیران مشارکت داشته توانسته از طریق نهادهای مرتبط با محرومیت زدایی، بازار خوبی کسب کند.
دستیار معاون علمی،  فناوری و اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد: برنامه ملی آبادیران و دبیرخانه آن آمادگی دارد تا با شرکت‌ها تعامل حداکثری داشته باشد و دست آنها را در دست نهادهای متولی این حوزه قرار دهد.
شکری با بیان اینکه کار اصلی دست اندرکاران برنامه آبادیران با پایان این نمایشگاه آغاز می شود،  ادامه داد: از فردا شرکت‌های فعال در حوزه ابادیران می توانند برای دریافت بسته های حمایتی ابادیران مانند دریافت وام های کم بهره مراجعه کنند.
شکری با اشاره به انعقاد قرار داده‌هایی در این نمایشگاه گفت: آن دسته از تفاهم نامه ها و توافق نامه هایی که. در این نمایشگاه به امضا رسید در صورتی که نیاز به پیگیری داشته باشد این برنامه حمایت کامل از شرکت‌ها خواهد داشت.
مدیر برنامه ملی آبادیران هدف این نمایشگاه را مردمی کردن اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد و گفت:یکی دیگر از برنامه هایی که در این نمایشگاه رونمایی شد، غرفه موکب اربعین است که در آن 90 شرکت محصولات خود را که مرتبط با حوزه  اربعین بود ارائه کردند که مورد استقبال قرار گرفت.
شکری ادامه داد: اگر بخواهیم آبادانی کشور را رقم بزنیم راهی جز توسعه نوآوری و فناوری نداریم و وعده صادق رفع محرومیت فقط با جریان نوآوری خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا