حمایت دستگاه‌های اجرایی از محصولات و طرح های فناورانه جهاددانشگاهی

رییس جهاددانشگاهی سمنان خواستار هم افزایی و حمایت بیشتر دستگاه های اجرایی از محصولات و طرح های فناورانه و دانش بنیان جهاددانشگاهی استان شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی جهاددانشگاهی سمنان، علی منصفی راد در نشست با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان گفت: جهاددانشگاهی استان از سال گذشته طرح ها و پروژه های شاخص فناورانه و دانش بنیان را پیگیری و دنبال می کند و امسال سه محصول در حوزه فرآوری مواد معدنی از سوی جهاددانشگاهی وارد بازار می شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید افزود: سه محصول فناورانه جهاددانشگاهی بر اساس مزیت های معدنی استان توسط پژوهشگران جهاددانشگاهی استان ثبت اختراع و نمونه اولیه آن تولید شده است و خط تولید آن ها انشاءالله امسال راه اندازی می شود.

رییس جهاددانشگاهی استان سمنان از پیگیری ها برای تکمیل چندین طرح مهم در حوزه سلامت مانند مرکز درمان ناباروری، مرکز تشخیص و پیشگیری سرطان بانوان، مرکز دیابت و ترمیم زخم و … خبر داد و گفت:  نیاز به وفاق و همدلی و هم افزایی و حمایت بیشتر دستگاه های مختلف است تا مردم استان از این ظرفیت و خدمات بهره مند شوند.

منصفی راد با بیان اینکه هم افزایی و همکاری نهادهای انقلابی افزایش خدمات مطلوب به جامعه را به دنبال دارد گفت: از همکاری و مساعدت نهادهای انقلابی مثل کمیته امداد استفاده می‌کنیم و آمادگی داریم در حوزه های پزشکی، سلامت، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی همکاری داشته باشیم.

وی تأکید کرد: با راه اندازی خط تولید محصولات فناورانه و دانش بنیان جهاددانشگاهی استان، زمینه اشتغال بیش از 150 نفر در استان فراهم می شود، انشاالله از ظرفیت نهاد های حمایتی مثل کمیته امداد و سایر دستگاه‌های اجرایی در مشارکت و سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان نیز در این نشست گفت: امروز شاهد این هستیم که جهاددانشگاهی سمنان بسیار پویا و چابک طرح ها و پروژه های بسیار ارزشمند و اثرگذار در جامعه اجرا می کند و خدمات متنوعی ارایه می کند.

محمدحسین ذوالفقاری افزود: کمیته امداد از طرح ها و پروژه های سود ده که افراد تحت پوشش نهاد منتفع می شوند حمایت می کند و آمادگی داریم همکاری خوبی در این حوزه ها با جهاددانشگاهی استان داشته باشیم.

وی ادامه داد: فعالیت ها و کارهای پژوهشی مشترک بین جهاد و کمیته که سال گذشته اجرا شد رتبه برتر کشوری را کسب کرد و این نشان می دهد هم افزایی و تعامل بسیار خوبی بین این دو نهاد وجود دارد و انشاءالله ادامه پیدا خواهد کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان سمنان فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه آموزش و کارآفرینی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آماده همکاری با جهاددانشگاهی برای برگزاری دوره های آموزشی مهارت آموزی برای نوجوانان و جوانان افراد تحت پوشش کمیته امداد و راه اندازی کمپ های کارآفرینی با رویکرد اشتغال زایی و مهارت آموزی هستیم و در این حوزه از ظرفیت ها و پتانسیل جهاددانشگاهی استفاده می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا