رییس جهاد دانشگاهی مطرح کرد
محرمیت زدایی آبادیران با بهره گیری از دستاوردهای فناوران

رییس جهاد دانشگاهی یکی از ویژگی های رویدادهایی همانند نمایشگاه آبادیران را متمرکز شدن بر حل مشکلات مناطق محروم با استفاده از دستاوردهای فناورانه دانست و گفت: بسیاری از چالش‌هایی که کشاورزان در حوزه‌های محصولات و کاشت و برداشت با آنها مواجه هستند، به راحتی با روش‌های فناورانه قابل حل شدن هستند.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، حسن مسلمی نائینی در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه آبادیران هدف این نمایشگاه را محرومیت‌زدایی و برطرف کردن چالش‌های موجود در کشور ذکر کرد و گفت: این نمایشگاه در تلاش است تا توسعه پایداری در کشور ایجاد کند. این خوب است که رویدادی به صورت متمرکز به مناطق محروم توجه می‌کند؛ چرا که باید به مناطق محروم توجه ویژه شود.
وی اضافه کرد: ما از ابتدای انقلاب هدف محرومیت‌زدایی از مناطق محروم را دنبال کردیم و این نمایشگاه می‌تواند این هدف را محقق کند. از سوی دیگر بسیاری از شرکت‌ها محصولاتی را به تولید رسانده‌اند که مورد نیاز بخش‌های روستایی و کشاورزان است و بسیاری از چالش‌هایی که کشاورزان در حوزه‌های محصولات و کاشت و برداشت با آنها مواجه هستند، به راحتی با روش‌های فناورانه قابل حل شدن هستند.
مسلمی با اشاره به برخی از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در این حوزه خاطر نشان کرد: از جمله این محصولات، پنل‌های خورشیدی است که به آسانی می‌توانند برق منازل روستایی و مناطق دور افتاده را تامین کنند.
رییس جهاد دانشگاهی اضافه کرد: از ویژگی‌های رویدادهایی همانند نمایشگاه آبادیران، متمرکز شدن بر حل مشکلات مناطق محروم با استفاده از دستاوردهای فناورانه است.
وی به نقش جهاد دانشگاهی در محرومیت‌زدایی در کشور اشاره کرد و افزود: افرادی که خودشان از مناطق محروم بودند، توانستند نهاد و سازمانی را تشکیل دهند که در این زمینه گام بردارند؛ چرا که از ابتدای انقلاب در کشور چالش‌های متعددی وجود داشت و تنها سازمان تحقیقاتی که می‌توانست در این حوزه اقدام کند، جهاد دانشگاهی بود.
مسلمی نائینی اضافه کرد: این نهاد با یک بودجه اندک ولی با همت و خلاقیت بالا، با نوآوری‌هایی که عرضه کرد، توانست مشکلاتی که از ابتدای انقلاب بوده و همچنین نیازهای زمان جنگ را مرتفع کند.
رییس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه نهاد جهاد دانشگاهی گام‌های بزرگی در حوزه‌های مهندسی و  پزشکی برداشته است، خاطر نشان کرد: زمانی کشور برای درمان ناباروری نیاز به خارج داشته و ارز زیادی برای درمان ناباروری از کشور خارج می‌شد ولی اکنون با همت جهاد دانشگاهی، افرادی متعهد، انقلابی، عالم و دانشمند مانند زنده یاد دکتر کاظمی آشتیانی کار بزرگی در این زمینه انجام دادند و اکنون در این زمینه ارزآوری داریم.
وی با بیان اینکه در زمینه درمان ناباروری، جریان ارز معکوس شده و ارز به کشور وارد می شود، اظهار کرد: اکنون بسیاری از نهادها علاقه‌مند هستند که با مراکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی همکاری کنند و امروزه جهاد دانشگاهی به وضعیت بلوغ رسیده است که می‌تواند کارهای بزرگی را انجام دهد و امیدواریم با همتی که در آینده صورت می‌گیرد، سیری که از گذشته شروع شده است ادامه یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا