مشاغل پایدار کمیته امدادیها با مشارکت دانش‌بنیان‌ها

به منظور توسعه مشاغل پایدار خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) پنج تفاهم نامه میان شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق و بنیاد حیات کمیته امداد به امضا رسید.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، امضای پنج تفاهم نامه میان بنیاد حیات با شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این نمایشگاه از برنامه های جانبی نمایشگاه آبادیران بود.
در این مراسم، مهدی روح‌الهی، معاون توسعه مشاغل مدیرعامل بنیاد حیات وابسته به کمیته امداد امام خمینی (ره)، این بنیاد را بازوی  توانمند سازی و اشتغال محرومان تحت حمایت کمیته امداد دانست که فعالیت خود را از سال گذشته آغاز کرده است و گفت: سال گذشته در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشتیم و امسال نیز شاهد فعالیت شرکت‌هایی هستیم که با حمایت ما کسب و کارهای خود را توسعه داده‌اند.
وی با بیان اینکه 21 غرفه این نمایشگاه از مجموعه‌های کمیته امداد هستند که موفق به توسعه کسب و کارهای خود شده‌اند، اظهار کرد: از ماموریت‌های ما تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور ایجاد مشاغل باکیفیت است.
روح‌الهی خاطرنشان کرد: بیش از 2.3 میلیون خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی قرار دارند و در سال گذشته از بیش از 267 هزار اشتغال با کمک تسهیلاتی که از بانک‌ها پرداخت شده است، حمایت کردیم. در تلاشیم مشاغلی را ایجاد کنیم که هم پایداری داشته باشد و هم بتواند به توسعه اشتغال خانواده‌های کم‌درآمد کمک کند.
معاون توسعه مشاغل مدیرعامل بنیاد حیات با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با پنج شرکت گفت: در طول برگزاری این نمایشگاه تعاملات خوبی با شرکت‌های حاضر برقرار شد؛ به گونه‌ای که 70 گونه تعامل با این شرکت‌ها شکل گرفت و قرار است با پنج شرکتی که توانستیم به توافق اولیه برای همکاری برسیم، با انعقاد تفاهم‌نامه‌ اقدام به توسعه کسب و کارها در سطح استان ها شود.
به گفته وی این شرکت‌ها، شرکت‌هایی هستند که می‌توانند برای خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد اشتغال  کنند.
در این مراسم پنج تفاهم نامه به امضا رسید که به این شرح است:
  • تفاهم‌نامه بنیاد حیات با محبوبه سرابی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان کشت آب پایدار زنجان با موضوع ایجاد مشاغل خرد خانگی با استفاده از تولید پروتئین حشرات
  • تفاهم‌نامه بنیاد حیات با حمیدرضا زمزم، مدیرعامل شرکت کارآگاهان خلاق دان با موضوع راهبری تولید هدایای تبلیغاتی
  • تفاهم‌نامه بنیاد حیات با جمال تاج‌الدین، مدیرعامل شرکت کشت گستر ایرانیان با موضوع تامین نیروی کار با مدل کارفرمایی
  • تفاهم‌نامه بنیاد حیات با زهرا رادمنش، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان رویش گستر هورشید با موضوع راهبری کشت گیاه کبر
  • تفاهم‌نامه بنیاد حیات با جواد مضبوط، مدیرعامل گروه صنعتی هدایت با موضوع توسعه خنک کن های صنعتی.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا