دستاوردهای آبادیران
توافق‌ بر سر عدالت آموزشی در مناطق کم‌برخوردار

توافق‌نامه همکاری مشترک میان دبیرخانه برنامه ملی آبادیران و گروه جهادی شهدای مدافع حرم و شرکت‌ایده پردازان هوشمند آریا منعقد شد.
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به منظور توسعه همکاری‌های مشترک و بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و فناور و اجرای اقدامات سازنده در جهت کاهش فقر و نابرابری و توسعه کمی و کیفی خدمات به گروه‌های هدف در حوزه عدالت آموزشی توافق نامه‌ای مشترک میان دبیرخانه برنامه ملی آبادیران و گروه جهادی شهدای مدافع حرم و شرکت‌ایده پردازان هوشمند آریا منعقد شد.
موضوع این توافق‌نامه، همکاری و مشارکت در استفاده از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، فناور و به کار‌گیری فناوری‌های نوین در موضوع برقراری عدالت آموزشی و توانمندسازی دانش‌آموزان، کادر مدرسه و مدرسان در استفاده از ابزار‌های دیجیتال در مناطق کمتر برخوردار است.
حمیدرضا شکری، دستیار مردمی‌سازی معاون علمی، فناوری ریاست جمهوری و نماینده دبیرخانه برنامه ملی آبادیران در آیین انعقاد این تفاهم نامه گفت: بسترسازی نیرو‌های جهادی و مردمی با شرکت‌های دانش‌بنیان از ماموریت‌هایی است که در برنامه ملی آبادیران آن را دنبال می‌کنیم. گروه‌های جهادی و مردمی از جمله گروه‌هایی هستند که مقام معظم رهبری روی فعالیت آنها حساب باز کرده است. این گروه‌ها همواره گرهی از مشکلات جامعه باز می‌کنند.
وی افزود: در طرف مقابل شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارند. این شرکت‌ها نیز بر اساس قوانین در دسته گروه مردمی قرار داده می‌‎شوند. هدف اصلی معاونت علمی، اتصال این دو گروه مردمی است؛ معاونت علمی قصد دارد فضایی مناسب برای اتصال این دو گروه ایجاد کند. اتصال این دو گروه با یکدیگر می‌تواند سبب خیر و برکت برای کشور باشد.
محسن فلاطون‌زاده، نماینده گروه جهادی شهدای مدافع حرم نیز در این مراسم گفت: گروه جهادی شهدای مدافع حرم همواره در تلاش است باری از مشکلات جامعه بردارد. این مجموعه در حال خدمات‌رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار است. اکنون این مجموعه در همه زمینه‌ها برای محرومیت زدایی مناطق محروم وارد شده است و با ساخت مساجد، مدارس، توسعه آبرسانی، مراکز بهداشتی و…. گامی مؤثر در راه محرومیت زدایی این مناطق برداشته است.
وی افزود: از مهم‌ترین مشکلات مناطق محروم و کم‌برخوردار، دسترسی نداشتن دانش‌آموزان به محتوای آموزشی است. اغلب دانش‌آموزان در این مناطق دو زبانه هستند و معلم‌های تازه کار برای شروع فعالیت‌شان به این مناطق اعزام می‌شوند. این مسائل باعث شده تا بسیاری از دانش‌آموزان مناطق محروم ترک تحصیل کنند. اهمیت این مهم باعث شد با شرکت ‌ایده‌پردازان هوشمند آریا و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال رفع این خلاء باشیم. این راه جهادی در حوزه‌های دیگر همانند کشاورزی، اشتغال زایی و… نیز ادامه دارد.
سید محسن حسینی، رئیس شرکت دانش بنیان ‌ایده‌پردازان هوشمند آریا نیز در این مراسم گفت: این شرکت در زمینه آموزش فعالیت دارد و از سال گذشته اقدام به ارائه خدمات به مناطق محروم کرده است؛ مجموعه این شرکت بستری را فراهم کرده و اطلاعات و داده‌های مناطق محروم را با کمک نیروی انسانی جمع‌آوری و تحلیل کرده، سپس با استعدادیابی دانش‌آموزان در انتخاب رشته تحصیلی به آنها کمک می‌کند.
وی افزود: این مجموعه ضمن هدایت تحصیلی دانش‌آموزان، محتوای با کیفیت تحصیلی و مهارتی نیز به صورت ویدیو و تلویزیون در مساجد و مدارس در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهد. ‌امیدواریم با امضای این تفاهم‌نامه دانش‌آموزان استان‌های کم‌برخوردار و محروم دسترسی بهتری به محتوای آموزشی داشته باشند و با انتخاب رشته مناسب در مسیری بهتر گام بردارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا