امام جمعه شیراز تاکید کرد:
لزوم انتخاب رئیس جمهوری توانمند در اجرای برنامه هفتم توسعه

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز بر لزوم انتخاب رئیس جمهوری توانمند و اهمیت اجرای برنامه هفتم توسعه و تحقق اهداف اقتصادی، کاهش تورم و ساخت مسکن تاکید کرد.

به گزارش سینا پرس فارس، آیت الله دژکام امروز، ۲۵ خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به برنامه هفتم توسعه، بیان داشت: در انتخابات ریاست‌جمهوری باید فردی را انتخاب کنیم که نه تنها برنامه هفتم توسعه را به خوبی درک کند، بلکه توانایی و قابلیت اجرای آن را نیز داشته باشد.

او در ادامه با بیان اینکه برنامه توسعه شامل ۲۴ سرفصل است، به سه مورد مهم از آن پرداخت.‌

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: در فصل اول برنامه هفتم، دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی هدف‌گذاری شده است. این رشد اگر محقق شود، به معنای پایان بیکاری خواهد بود. برای تأمین اشتغال، لازم است هر سال از این پنج سال، رشد ۸ درصدی داشته باشیم که هدفی است که دنبال می‌کنیم.

امام جمعه شیراز ادامه داد: برنامه هفتم پیش‌بینی کرده که نرخ تورم باید تک رقمی شود. این امر نشان می‌دهد که ما نیازمند انتخاب فردی قوی برای ریاست جمهوری هستیم؛ کسی که ملت بتواند به او تکیه کند. تورم چه بر سر مردم آورده است؟ این هدف با توجه به تعیین رهبر انقلاب در برنامه پیش‌بینی شده است.

آیت الله دژکام اضافه کرد: در بحث مسکن که به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل شده، برنامه هفتم توسعه تاکید دارد که سالانه یک میلیون واحد مسکونی جدید ساخته شود. کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود، باید با جدیت و عزم راسخ این هدف را دنبال کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ضرورت ارزیابی کاندیداها، اظهار داشت: افرادی که قصد کاندیداتوری دارند باید خود را محک بزنند و اطمینان حاصل کنند که از توان جهادی و اجرایی کافی برخوردارند.

او تصریح کرد: مردمی بودن و توانایی ارتباط با تمامی اقشار جامعه، از ضعیف‌ترین تا بالاترین، ویژگی‌ای است که رئیس جمهور شهید داشت و رئیس جمهور آینده نیز باید آن را دارا باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید صفات و ویژگی‌های رئیس جمهور شهید را داشته باشد، گفت: منتخب ما باید همچون رئیس جمهور شهید، به تمام اقشار جامعه نزدیک باشد و بتواند با آنان ارتباط برقرار کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا