دانشگاه باید بر فضای جامعه اثر بگذارد

فرماندار همدان گفت: دانشگاه باید بر فضای جامعه اثر بگذارد و راهبری و اثرگذاری داشته باشد، مباحثه، مناظره و مفاهمه بسیار بر فضای جامعه تاثیر می گذارد.

مسلم مخفی در جلسه تجلیل از دانشجویان شرکت کننده در دوازدهمین دوره مسابقه ملی مناظره اظهار کرد: مقوله گفتگو، جدال احسن و مفاهمه در قرآن کریم بسیار مورد توجه است‌.

وی با بیان اینکه در بستر مناظره و بحث منطقی شرایط برای شناخت دقیق و انتخاب فراهم می‌شود، گفت: توجه به این مسئله یک ضرورت است.

مخفی با بیان اینکه دانشگاه باید مرجعیت علمی خود را حفظ کند و راهنمای جامعه باشد، افزود: باید دانشگاه به سمتی حرکت کند که پاسخگوی نیاز روز جامعه در حوزه مسائل سیاسی اقتصادی و اجتماعی باشد.

فرماندار همدان با اشاره به انتخابات پیش رو یادآور شد: در انتخابات اصل اول و مهم مشارکت مردم است چرا که انقلاب اسلامی برگرفته از آموزه‌های اسلامی، مردم محور است.

مخفی تصریح کرد: برای انتخابات همه منتظر هستند تا در مناظره کاندیدای مورد نظر خود را پیدا کنند، در جامعه و پس از شهادت آقای رئیسی که با اخلاق با تخریب کنندگان برخورد کرده و سکوت کرده و جواب نداد، تخریب دیگر جواب نمی دهد و خروج از دایره اخلاق و ضربتی عمل کردن دیگر جوابگو نیست.

وی در پایان سخنان خود از جهاد دانشگاهی به سبب برگزاری مسابقات مناظره قدردانی کرد.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی همدان نیز گفت: این نهاد مبدع اجرای مسابقه مناظره در کشور بوده و تا کنون 12 دوره برگزار شده و هر دوره بهتر از دوره قبل بوده است.

فاطمه عزیزی هرمز افزود: در این دوره از مسابقات 26 تیم از همدان شرکت داشتند که در نهایت 2 تیم به بخش کشوری راه یافتند.

وی اضافه کرد: در مجموع 900 تیم در دوازدهمین دوره مسابقه ملی مناظره در استان‌های کشور به مسابقه پرداختند که در نهایت 64 تیم به مرحله کشوری راه یافتند.

وی خاطرنشان کرد: تیم طلوع از همدان در بین این تیم‌ها به مقام دوم دست یافت و تیم رهیافت در بین 16 تیم برتر مسابقات قرار گرفت.

در این جلسه از دانشجویان شرکت کننده در مسابقات تقدیر به عمل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا