با امضای توافق‌نامه همکاری مشترک در «آبادیران» کلید خورد
ارتقای توانمندی‌های دانش‌آموزان برای ورود به حوزه کسب و کارهای استارتاپی

توافق نامه همکاری مشترک فیمابین معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان با ستاد محرومیت زدایی و توانمندسازی اجتماعی محلات کم برخوردار کشور در راستای راه‌اندازی استارتاپ‌های دانش آموزی امضا شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در حاشیه دومین نمایشگاه ملی آبادیران و با حضور روح الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور و علی آقا محمدی، رئیس ستاد محرومیت زدایی و توانمندسازی محلات کم برخوردار کشور، توافق‌نامه همکاری در راستای ارتقای مهارت‌ها و توانمندی‌های دانش‌آموزان برای ورود به حوزه کسب و کارهای استارتاپی امضا شد.

بستر سازی و ایجاد تعامل در راستای توسعه خلاقیت و نوآوری در میان دانش آموزان و دانشجویان ساکن در این محلات، ایجاد و توسعه خدمات نوآوری و امکان ایجاد کسب و کارهای نوآورانه، از مهم‌ترین اهداف این توافق‌نامه همکاری است.

توافق‌نامه همکاری مشترک معاونت علمی و ستاد محرومیت‌زدایی، بر ایجاد ساز و کار راه اندازی و فعالیت استارتاپ های دانش آموزی، سامان‌دهی انجام آموزش‌های مرتبط با کسب و کارهای نوآورانه، برگزاری مسابقات و رویدادهای مرتبط با فناوری و نوآوری با هدف گروه مخاطب محلات و حمایت از خروجی‌های حاصله از فعالیتهای نوآورانه و فناورانه گروه مخاطب محلات ۲۰۲۰ تمرکز دارد.

در راستای این توافق‌نامه مشترک، دو طرف ضمن بسترسازی جهت تقویت و توسعه فعالیت تیمها و هسته های نوآور و خلاق کسب و کارهای نوپا، واحدها و شرکت های فناور و دانش بنیان به منظور تقویت و توسعه فرهنگ نوآوری پایدار با هم افزایی و بهره مندی از ظرفیت های محلات، زمینه را برای تشویق سرمایه گذاران خطرپذیر فراهم می‌کنند. همچنین توسعه تعاملات و رایزنی برای بهره مندی از ظرفیت‌های مادی و معنوی سایر نهادها، بخش‌های دولتی و خصوصی فعال و اثرگذار، اقدام جهت ایجاد و توسعه زیرساخت‌های زیست بوم نوآوری، تدوین و ارائه برنامه راهبردی و مدل اقتصادی برای تحقق و دستیابی به اهداف از اصلی ترین محورهای این توافق نامه به شمار می رود.

گفتنی است دومین نمایشگاه ملی آبادیران با شعار «نوآوری برای آبادانی» از امروز تا 25 خردادماه جاری در مصلی تهران در حال برگزاری است.

#24

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا