تدوین برنامه و بودجه ۳۲ مرکز، گروه، اداره و بخش در سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف

سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف هم راستا با برنامه هفتم توسعه جهاددانشگاهی و اهداف سازمانی، برنامه و بودجه ۳۲ مرکز خدمات تخصصی ، گروه پژوهشی، آزمایشگاه، دپارتمان، معاونت، اداره و بخش­ های مختلف اجرایی و ستادی سازمان به تفکیک، تهیه و تدوین کرد.

به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف، دکتر محسن مردانی رییس سازمان با اشاره به اهمیت برنامه­ ریزی و در راستای اهداف توسعه ه­ای جهاددانشگاهی، این اقدام را زمینه­ سازی برای جهش ­های بزرگ در تولید، توسعه و پیشبرد اهداف سازمانی عنوان کرد و افزود برای توسعه و بهره‌وری در سازمان، اصول مهم برنامه‌ریزی با هدف‌گذاری در تعیین اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تحقق می‌یابد.

دکتر مردانی با اشاره به این نکته که بر اساس برنامه­ های تدوین شده در معاونت پژوهش و فناوری سازمان‌، حداقل درآمد حاصل از فعالیت ­های پژوهشی با رشد حداقل 40 درصد در سال جاری خواهد بود، تاکید کرد: “جذب 10 میلیارد تومان از بخش خصوصی جهت بهبود تجهیزات و امکانات در آزمایشگاه با مشارکت مدیران مراکز” و سامان‌دهی ساختار مراکز پژوهشی شامل تغییر، حذف و یا بهبود زمینه کسب و کار ضرر ده در طی سه سال گذشته” از دیگر برنامه ­های حوزه پژوهش و فناوری سازمان محسوب می­ شود که در برنامه و بودجه سال 1403 مصوب گردیده است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تجاری ­سازی محصولات تولید شده از جمله پروژه­ی “خودروی رول تست و یا موتور درون چاهی” که از پروژه ­های شاخص سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف محسوب می­ شوند، ادامه داد:
در حال حاضر در این مجموعه حدود 12 شرکت دانش­ بنیان در حال فعالیت و ارائه خدمت تخصصی هستند و براساس برنامه­ های تدوین شده مقرر است تا پایان سال جاری 5 شرکت دانش­ بنیان که دارای زمینه ­ی فعالیت مرتبط با زمینه ­های فعالیت مراکز و گروه­ های تخصصی سازمان هستند از طریق مرکز منش به این سازمان  افزوده شود.

 دکتر مردانی در ادامه با اشاره به اینکه ایجاد درآمد عملیاتی و غیر عملیاتی به میزان حدود 200 میلیارد تومان از برنامه­ های سال جاری است که با اجرای منظم برنامه­های تدوین شده­ی همه­ی مراکز و بخش­های سازمان محقق می­گردد، اضافه کرد:

تجهیز مراکز و بخش­های مختلف تخصصی، آزمایشگاهها، گروهها و اجرای پروژه­های عملیاتی در حال انجام در برنامه­های دیده شده در این برنامه­ریزی کلان است که بودجه لازم آن مصوب شده است.

رییس سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف از دیگر برنامه­ های تدوین شده جهت اجرا در سازمان به “تهیه بانک اطلاعاتی از مدیران پروژه در سازمان”، “طراحی شاخص ­های سطح ­بندی و سطح­ بندی افراد هدف بر اساس شاخص ­های طراحی شده”، چاپ کتاب ،”مقاله” و “ثبت اختراع”، اجرای برنامه­ های متنوع توسط بخش­ های مختلف سازمان در جهت ایجاد نشاط سازمانی و تعامل بهتر ما بین همکاران”، تجهیز امکانات ورزشی در سازمان به منظور بهره­ مندی هر چه بیشتر همکاران”، اجرای تسهیلات رفاهی برای همکاران”، “اجرای طرح پایش سلامت برای همه اعضای سازمان”، استفاده از مشاوره منابع انسانی و حقوقی در سازمان”، متناسب سازی و زیباسازی فضاهای سازمان، اشاره کرد.

وی همچنین آموزش تخصصی و مهارت­ های ضمن کار برای اعضاء سازمان و توسعه فضا به میزان 2500 متر مربع” و همچنین ” اقدامات اولیه در خصوص مشارکت در ساخت و مولد سازی برخی املاک سازمان را” از دیگر برنامه­ های دیده شد، در این طرح مطرح کرد.

دکتر مردانی با اشاره به اهمیت اجرای زمان­بندی شده و براساس بودجه مصوب و نحوه­ی اجرای این برنامه­ ها متذکر شد: با پیاده ­سازی نظام ارزیابی عملکرد در سازمان ضمن دریافت خود اظهاری مدیران درمقاطع اولیه، در اجرای برنامه‌های متعهد شده ­ی خود، پیشرفت فعالیت­ های خواسته شده رصد و پیگیری می­ شود.

دکتر مردانی با اشاره به اهمیت انجام برنامه­ ریزی و تحقق برنامه­ های تدوین شده در تمام مراکز، سازمان ­ها و بخش­ های مختلف به عنوان ابزاری حیاتی در جهت راهبری سازمان در مسیر رشد و بالندگی، افزود:
برنامه­ ریزی به سازمان­ ها کمک می­ کند. تا ضمن مدیریت موثر بر عملیات و اقدامات تعیین شده و در حال اجرا، به اهداف آتی سازمان نائل آیند. البته برنامه ­ریزی فرآیندی مستمر است که با توجه به ضروریات و شرایط قابلیت تکمیل دارد، لذا برنامه­ ریزی نقش کلیدی در موفقیت سازمان ایفا خواهند کرد.

گفتنی است، سازمان جهاددانشگاهی صنعتی شریف طی سال­های گذشته نیز با برنامه­ ریزی و تعیین بودجه هر بخش، نقشه­ ی راه مشخصی برای فعالیت­ های سالانه­ ی ترسیم کرده است لیکن در سال جاری با تمرکز بیشتر و اختصاص بیش از 50 جلسه برای 32 بخش مختلف در سازمان بالغ بر800 نفر ساعت کاری موفق شد.

برنامه و بودجه تمام بخش­ های تخصصی، فنی، ارائه خدمات آموزش و ستاد را به صورت کاملا مجزا تعیین و تدوین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا