رونمایی از دو کتاب در حوزه روایت پیشرفت دانش‌بنیان‌ها با مشارکت مردم

در راستای ترویج فرهنگ مشارکت مردمی در عرصه آبادانی و پیشرفت فناورانه کشور و معرفی الگوهای موفق در این زمینه، همزمان با نخستین روز از دومین نمایشگاه آبادیران از دو کتاب با هدف روایت پیشرفت دانش‌بنیان‌ها با مشارکت مردم رونمایی شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این کتاب‌ها به همت دبیرخانه دائمی برنامه ملی آبادیران و معاونت توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تهیه شده‌اند و به روایت داستان‌های واقعی از مشارکت مردم در حوزه‌های مختلف دانش‌بنیان و فناورانه می‌پردازند.

یکی از این کتاب‌ها با عنوان «ترش شیرین» به روایت برپایی اولین مرکز اشتغال فناورانه آبادیران در بیرجند می‌پردازد.

توافقنامه افتتاح این مرکز در اولین دوره نمایشگاه ملی آبادیران منعقد شد. این کارگاه به تکمیل زنجیره ارزش زرشک در منطقه کمک کرده و زمینه اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی را با نقش‌آفرینی خود مردم فراهم کرده است.

دومین کتاب با عنوان «دانش‌ورزی حاصلخیز» به روایت هفت بانوی مدیر در حوزه دانش‌بنیان کشاورزی می‌پردازد که با تلاش و پشتکار خود در حوزه کشاورزی به موفقیت‌های چشمگیری دست یافته‌اند. این کتاب به‌عنوان نمونه‌ای از نقش‌آفرینی فناورانه زنان در آبادانی ایران و نشان‌دادن ظرفیت‌های فراوان نقش‌آفرینی بانوان در تولید دانش‌بنیان منتشر می‌شود.

رونمایی از این دو کتاب در افتتاحیه دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران که ساعت ۹ روز سه شنبه ۲۲ خرداد ماه برگزار شد، فرصتی برای آشنایی عموم مردم با الگوهای موفق مشارکت مردمی در حوزه‌های دانش‌بنیان و فناورانه بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این کتاب‌ها به غرفه کتاب پیشرفت در بخش نمایشگاه روایت پیشرفت و مشارکت‌های مردمی مراجعه کنند.

دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران از تاریخ ۲۲ تا ۲۵ خردادماه ۱۴۰۳ از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا