طراحی بیش از ۴۷ خدمت به کمک نهادهای متولی محرومیت‌زدایی در آبادیران

دومین نمایشگاه آبادیران با شعار “نوآوری برای آبادانی” و با هدف رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه زنجیره ارزش ظرفیت‌های بومی مناطق کمتر برخوردار، از ۲۲ تا ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حمیدرضا شکری، دستیار معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی طی سخنانی در این رویداد، نگاه این دوره از نمایشگاه را «نگاهی انقلابی» خواند و اظهار کرد: در دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران تنها بر توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان و برگزاری نمایشگاه تمرکز نخواهیم کرد؛ ما در این مسیر، گفتمان انقلاب اسلامی، پیشرفت، آبادانی و امیدآفرینی را دنبال می‌کنیم.

وی، توسعه بازار شرکت‌ها و رفع نیازمندی‌‌های نهادهای متولی محرومیت‌زدایی را میوه این گفتمان دانست و افزود: از رویکردهای اصلی اولین نمایشگاه ملی آبادیران این بود که بتوانیم با نهادهای متولی آبادی کشور همگرایی و هم‌افزایی ایجاد کنیم.

شکری افزود: در دومین ایستگاه نمایشگاه آبادیران، علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیانی که به عرضه‌ محصولات و دستاوردهای خود می‌پردازند، رویکرد تقاضامحوری در دستور کار قرار گرفته است؛ ازاین‌رو، نمایشگاه ملی آبادیران در دوره دوم ناظر به رفع نیازهای فناورانه کشور و مساله‌محوری است.

وی در ادامه از طراحی بیش از ۴۷ خدمت به کمک نهادهای متولی محرومیت‌زدایی در این دوره از نمایشگاه خبر داد.

به گفته دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور در نمایشگاه آبادیران ۱۴۰۲ گروه‌های جهادی و مردمی مستقر در مناطق مختلف کشور به سمت نمایشگاه هدایت شدند؛ در این رویداد گروه‌های جهادی و شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند برای رفع چالش‌ها و مسائل مناطق محروم کشور به یکدیگر متصل خواهند شد.

او خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال و تبیین گفتمان مردمی‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان، بخش جدیدی را برای اولین بار در نمایشگاه آبادیران با عنوان «روایت‌ پیشرفت و مشارکت‌های مردمی» شاهد هستیم.

شکری از رونمایی کتابچه توانمندی‌های زیست بوم نوآوری و فناوری در خدمت‌رسانی به زائران و خادمان رویداد جهانی اربعین حسینی در مصلی امام خمینی(ره) خبر داد و افزود: سال گذشته شرکت‌های دانش‌بنیان و متولیان آنها با ارائه خدمات فناورانه و دانش‌پایه سعی داشتند در کنار سایر ارگان‌های خدمت‌گذار، به زائران حسینی خدمات ارائه دهند و با توان دانشی خود مسیر  زیارت را برای آنان هموار سازند؛ امسال همزمان با برگزاری دومین دوره نمایشگاه ملی آبادیران از کتابچه توانمندی‌های زیست‌وم نوآوری و فناوری در خدمت‌رسانی به زائران و خادمان رویداد جهانی اربعین حسینی در موکب خادم الرضا (ع) شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در این موکب، ضمن رونمایی از این کتاب، به معرفی برخی محصولات مرتبط با حوزه فرهنگ زیارت، سلامت، پذیرایی و تهویه هوا پرداخته خواهد شد.

 شکری در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم در دومین دوره این نمایشگاه آبادانی هر چه بیشتر کشور را رقم بزنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا