دومین همایش ملی تجلیل از مشاهیر و نام آوران فرش دستباف کشور در قم برگزار شد

همزمان با روز جهانی صنایع دستی و در دومین همایش تجلیل از مشاهیر و نام آوران فرش دستباف ایران، از ۸ نفر از مشاهیر و ۱۲۱ نام آور فرش دستباف کشور به میزبانی قم قدردانی شد.

به گزارش سینا پرس به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، دومین همایش ملی تجلیل از مشاهیر و نام آوران فرش دستبافت کشور به میزبانی قم و با حضور محمد مهدی برادران معاون صنایع عمومی وزارت صمت، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید مرتضی حاجی‌آقا‌میری رئیس کمیسیون فرش، هنر و صنایع‌دستی اتاق ایران، ابوالفضل رجبیان نایب رئیس، جواد کاظمی رئیس کمیسیون فرش و اعضای هیات نمایندگان اتاق قم و جمعی از بزرگان هنرصنعت فرش از سراسر کشور برگزار شد.
در این همایش رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به جایگاه فرش دستباف ایرانی در دنیا، از تکمیل اجرای طرح شناسنامه‌دار شدن فرش دستباف خبر داد و گفت: از این پس فرش‌های دستباف ایرانی با شناسنامه صادر می‌شوند.
رئیس اتحادیه فرش دستباف استان هم با اشاره به ظرفیت منحصر به فرد قم در تولید فرش ابریشم گفت: با گذشت حدود یک قرن از شکل‌گیری این هنر صنعت در قم در حال حاضر فرش ابریشم این شهر در دنیا زبانزد است و بسیاری از مردم، قم را پایتخت فرش ابریشم دنیا می‌دانند.
ابوالفضل صادقی با اشاره به فعالیت ۴۰ هزار بافنده فرش دستباف در قم گفت: قم سهم ۲۰ درصدی در صادرات فرش دستباف کشور دارد.
در پایان این مراسم از 121 نام آور و 8 تن از مشاهیر عرصه فرش با اهدای هدایایی به رسم یادبود تقدیر به عمل آمد.
حمید ذوالانواری، علی میرزازاده، محمد جمشیدپور، رضا ارمی، محمد کریم صیرفیان، ابراهیم حسینجانی، محمدحسین شانه زن، محمد مهدی صفدرزاده حقیقی توسط هیئت داوران متشکل از 21 کارشناس فرش به عنوان مشاهیر انتخاب و همچنین از آقایان پلاسی و میرمهدی نیز با دیپلم افتخار تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا