رقابت‌های جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی در سیستان و بلوچستان

جلسه هماهنگی برگزاری نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

 به گزارش سینا از روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان در این جلسه از آمادگی این استان برای میزبانی از برگزاری نهمین دوره رقابت‌های جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران خبر داد.

عبدالسلام بلوچ زاده روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در زاهدان، اظهار کرد: با توجه به وسعت و بعد مسافت‌ها در سیستان و بلوچستان باید این رقابت‌ها در چند شهرستان برگزار شود تا شاهد رقابت‌های پرشورتر و شرکت کنندگان بیشتر نسبت به سال‌های گذشته باشیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه بازی‌های رایانه‌ای باید روح ایرانی داشته باشد و در ساخت بازی‌ها باید به ذائقه نسل جوان و نوجوان توجه بیشتر شود افزود: در ساخت بازی‌های ایرانی از شخصیت‌های ایرانی استفاده می‌شود اما این بازی‌ها دارای درون مایه و محتوایی خارجی هستند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای خارجی بازی‌ها و شخصیت‌هایی را برای کودکان طراحی و آن شخصیت را برای وابستگی بیشتر رشد می‌دهند، تاکید کرد: در بازی‌های رایانه‌ای باید روح و ملیت ایرانی قالب باشد تا عِرق ملی نسل‌های جدید را تقویت کند و از دیدگاه فرهنگی بازی‌هایی که متناسب با زیست بوم ایرانی – اسلامی باشند دارای اثرگذاری مثبت فرهنگی هستند.

۳۴ میلیون نفر مخاطب بازی‌های رایانه‌ای در ایران

مدیر ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای که به عنوان نماینده بنیاد به این استان سفر کرده است در این جلسه گفت: ۳۴ میلیون نفر در کشور مخاطب بازی‌های رایانه‌ای هستند که از این میان پنج میلیون نفر به صورت حرفه‌ای بازی می‌کنند و در سال‌های اخیر این روند رشد چشمگیری داشته است.

سیدمحمد سادات اخوی با بیان اینکه بازی‌سازان ایرانی جزو ۱۰ کشور پیشرو در دنیا هستند، تاکید کرد: بازی‌سازان باید روح ایرانی را در ساخت بازی‌ها ملاک قرار دهند و در این راستا تدابیر و رویدادهایی توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شده است.

وی افزود: نهمین دوره جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران به صورت لیگ ابتدا در استان‌ها و در مرحله بعد به صورت کشوری با حضور بیش از 20  بازی ایرانی برگزار می‌شود.

مدیر ارتباطات و بین‌الملل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای کشور با اشاره به تولید بیش از پنج هزار بازی ویدیویی در ایران، اظهار کرد: بیش از ۵۰۰ تیم و شرکت فعال در ۲۶ استان حضور دارند و بیش از سه هزار و ۴۸۴ نفر بازی‌ساز شناسنامه دار در ایران در این حوزه در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: در تابستان سال جاری در شبکه امید روزانه سه ساعت برنامه بازی با عنوان «شبکه بازی» پخش خواهد شد که این امر می‌تواند در حمایت و رشد بازی‌سازان موثر باشد.

سادات اخوی با بیان اینکه رقابت‌های جام قهرمانان با شعار فرهنگی “نشاط خانوادگی با بازی ایرانی” برگزار می‌شود، تصریح کرد: علاقمندان به شرکت در نهمین دوره رقابت‌های بازی‌های ویدیویی “جام قهرمانان” می‌توانند در هر ۲ بخش برخط و حضوری از طریق سایت بازیکو به آدرس baazico.ir ثبت‌نام کنند و نفرات برتر در مرحله استانی به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: “جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران” با رویکرد؛ رقابت‌های موضوعی، نگاه ویژه محتوایی، بازی با خانواده‌، ایجاد شور و نشاط در بین کودکان و نوجوانان در محیط شاد و سالم همراه با حضور خانواده‌ها، جذب کاربر جدید، معرفی بازی با کیفیت و نمایش ظرفیت‌های بازی‌های ویدئویی برای مسئولان برگزار می‌شود.

گفتنی است نهمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی کشور، مرداد ماه در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا