توسعه زیرساخت‌‌های نوآورانه با ایجاد مرکز ملی نوآوری مغز

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی از حمایت‌های ستاد از توسعه زیرساخت‌های نوآورانه در حوزه علوم شناختی و مغز با هدف تجاری‌سازی نوآوری‌های این حوزه گفت.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سید محمد مهدوی در نشست بررسی مراحل پیشرفت فعالیت های عمرانی و اجرایی احداث مرکز ملی نوآوری مغز، این مرکز را یک لازمه برای توسعه زیرساخت‌های حوزه علوم و فناوری های شناختی در کشور دانست و گفت:  این مرکز به عنوان یک نهاد تحقیقاتی و تخصصی سومین تجربه موفق دیگر برای توسعه زیر ساخت ها درحوزه علوم و فناوری های شناختی در کشورمان محسوب می شود.

وی با اشاره به نقش این مرکز در توسعه فناوری‌های شناختی و مغز گفت: مرکز ملی نوآوری مغز به عنوان یک مرکز تحقیقاتی، آموزشی، درمانی و توان‌بخشی در زمینه اختلالات عصبی و سلامت مغز به صورت کنسرسیومی از دانشگاه‌ها و کادر علمی و آموزشی فعالیت خواهد داشت.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی با بیان این‌که دو مرکز ملی دیگر در حوزه علوم و فناوری های شناختی در کشورمان درحال احداث است، خاطر نشان کرد : ماهیت اصلی مرکز ملی نوآوری مغز، عملی کردن دیدگاه همکاری ‌های علمی و تحقیقات بین‌رشته‌ ای و نزدیک کردن فضای علوم پایه و بالینی است؛ این مرکز به عنوان یک واحد مستقل با تمامی دانشگاه‌ ها همکاری ‌های علمی و فناورانه خواهد داشت و برای قسمت درمان با بیمارستان تخصصی متعلق به دانشگاه‌ علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایران در تعامل خواهد بود.

حق جوی جوانمرد معاون توسعه فناوری‌های راهبردی نیز در این نشست با قدردانی از تلاش ها و اقدامات  دکتر محمد تقی جغتایی مشاور عالی ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی برای تلاش و پیگری در امر احداث و فعالیت این مرکز تحقیقاتی، آموزشی و تخصصی ، ایجاد مرکز ملی نوآوری مغز را نشانه جایگاه ممتاز ایران در حیطه دانش علوم اعصاب و اعصاب شناختی دانست .

وی بیان کرد: این مرکز که در قالب یک مرکز  ملی در حوزه علوم اعصاب و دانش مغز فعالیت خواهد داشت نشانگر توانمندی های متخصصان و محققان و اساتید مجرب و وجود ظرفیت ها و پتانسیل های علمی و پژوهشی در کشورمان است.

مرکز ملی نوآوری مغز در زمینی به مساحت هزار و 400 متر مربع و در پنج طبقه شامل چندین کلینیک، آزمایشگاه های نقشه برداری، شتاب‌دهنده‌ها و واحدهای فنی و اداری در حال احداث است و پیش  بینی می شود، امسال افتتاح و فعالیت تحقیقاتی ، تخصصی، آموزشی و درمانی خود را آغاز کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا