طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز باهدف تسهیل در خدمت‌رسانی انجام می‌شود

بررسی روند ساخت مرکز همایش‌های شهرداری کلان‌شهر شیراز و زیرگذر خیابان شهید پیشرو مقصد دهمین بازدید مدیریت شهری شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس بود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید تصریح کرد: حضور مسئولین در برنامه‌های شبانه شهرداری به‌منظور تقدیر از فعالیت‌های جهادی شهرداری شیراز است.

سید ابراهیم حسینی افزود: شهروندان فهیم و ارزشمند شیراز بدانند که وظیفه ما خدمت گذاری به مردم و هدف ما جلب رضایت‌مندی و امیدآفرینی به آینده در جامعه اسلامی است.

وی ابراز امیدواری کرد: با فعالیت‌هایی که در حال انجام است توانسته باشیم بخشی از وظایف خود را ادا کنیم.

شهردار کلان‌شهر شیراز نیز در این بازدید اظهار کرد: در ۱۴ سال گذشته زیرگذرهایی از قبیل زیرگذر خیابان زند اجرا شد که طول آن نیز ۸۰۰ متر است و در هنگام اجرا در کشور به‌عنوان طولانی‌ترین زیرگذر بود و در دوران خدمت مرحوم اعتمادی با توجه به اینکه اجرای چنین پروژه‌هایی بسیار دشوار بود این محور در قالب زیرگذرها و تقاطع‌های رمضان تعریف شد، از سوی دیگر زمان بهره‌برداری و افتتاح این پروژه‌ها با حضور مقامات کشوری برگزار می‌شد و امروز می‌توان این مقایسه را داشت که این زیر گذر در خیابان شهید پیشرو نیز بسیار تسهیل کننده است.

محمدحسن اسدی در تشریح مشخصات اجرایی پروژه زیرگذر خیابان شهید پیشرو افزود: این زیرگذر ۸۰۰ متر طول و ۲۱ متر عرض دارد که توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در حال اجراست و همچون زیرگذر خیابان زند پروژه‌ای عظیم است.

وی با اشاره به فعالیت‌های شبانه‌روزی و بی‌وقفه سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهردار شیراز تصریح کرد: ساخت این زیرگذر در شرایط عادی یک سال به طول می‌انجامد اما از سوی سازمان عمران و بازآفرینی و معاونت فنی و عمرانی این قول داده‌شده است تا زودتر از موعد این پروژه به‌صورت کامل بهره‌برداری و افتتاح خواهد شد.

شهردار شیراز همچنین در این بازدید نوید داد: در هفته جاری با حضور مقامات عالی‌رتبه کشوری پروژه‌های ۵۵ متری بزرگراه شهید آیت‌الله رئیسی و تقاطع شهید امیر عبداللهیان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین پروژه بزرگ زندیه که در کمیسیون ماده ۵ طرح آن به تصویب رسید، کلنگ زنی می‌شود و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: با پشتیبانی و حمایت شورای اسلامی شهر شیراز و دلگرمی و نشاط که از سوی شهروندان و اصحاب رسانه وجود دارد شاهد کار ‌و فعالیت عمرانی در سطح شهر شیراز هستیم.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز باهدف تسهیل در کار شهروندان و خدمت‌رسانی انجام می‌شود و امید است پروژه مدنظر در یک بازه زمانی ۳-۴ ساله به‌صورت کامل به بهره‌برداری برسد.

اسدی تأکید کرد: با همتی که در میان کارکنان شهرداری و حمایتی که از سوی شورای اسلامی شهر شیراز وجود دارد بتوان این پروژه‌ها را آغاز کرد و طی سال‌های آتی مدیرانی که مسئولیت را بر عهده می‌گیرند، بتوانند پروژه‌ها را به اتمام برسانند.

وی با اشاره به اینکه جانمایی زیرگذر خیابان شهید پیشرو در یکی از نقاط پرتردد و شریان‌های اصلی قرار دارد، اظهار کرد: تلاش ما بر این است که این پروژه ظرف مدت یک سال اجرا و افتتاح شود.

نظم و انضباط مالی در شهرداری شیراز برقرار است

شهردار شیراز افزود: بر اساس تکالیف و بودجه‌ای که شورای شهر مصوب می‌کند و وظیفه شهرداری این است که مصوبات را محقق کند، شورای اسلامی شهر نیز طی یک ماه گذشته در خصوص میزان بدهکاری شهرداری تصمیم‌گیری کرد و تا زمانی که تیم فعلی شورا و شهرداری فعالیت دارد، تلاش خواهیم کرد تا شهرداری به‌صورت غیرمتعارف بدهکار نشود. از سوی دیگر در حوزه شهرداری، نظم و انضباط مالی، نکته بسیار مهم و حساسی است و اکنون این موضوع در شهرداری برقرار است و جای نگرانی وجود ندارد.

تحول در شیراز با اجرای پروژه زندیه

شهردار شیراز همچنین در خصوص مصوب شدن طرح پروژه زندیه، اظهار کرد: پروژه زندیه پس از ۲۵ سال به همت شورا و شهرداری، استانداری، میراث فرهنگی و سایر مسئولان استانی و طرحی که مشاور تهیه کرد بارها در کمیسیون ماده ۵ و وزارت میراث فرهنگی بررسی شد و درنهایت طی هفته‌های گذشته در کمیسیون ماده ۵، از سوی مشاور طرح ارائه و به تصویب رسید.

اسدی گفت: این پروژه می‌تواند تحول بسیار خوبی در کلان‌شهر شیراز در بافت تاریخی ایجاد کند و با احیا میدان توپخانه و میدان نقاره‌خانه و شاید آن موضوعی که آرزوی بسیاری از شهروندان و مسئولین است با اجرای پروژه زندیه محقق شود.

بهره‌برداری از بلوک شماره ۵ ساختمان شهرداری شیراز در دوفاز

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در بازدید از روند اجرایی پروژه مرکز همایش‌های شهرداری شیراز اظهار کرد: بلوک شماره ۵ ساختمان شهرداری شیراز در دوفاز به بهره‌برداری می‌رسد که فاز اول اجرای این پروژه در قالب سالن جلسات مرکزی شهرداری با ظرفیت ۱۳۰ نفر و فاز دوم که شامل سالن اجتماعات است با گنجایش حدود ۵۳۰ نفر ظرفیت و زیربنای ۵ هزار متر مربع افتتاح می‌شود.

حمیدرضا اسماعیلی افزود: احداث سالن‌های اجتماعات و مرکز همایش‌ها در راستای هماهنگی بیشتر و خدمت‌رسانی بیشتر به شهروندان است. از سوی دیگر تمرکز ساختمان‌های شهرداری موجب سهولت شهروندان و دسترسی آسان به مدیران شهرداری خواهد بود تا هماهنگی و کار شهروندان به‌سرعت پیش برود.

وی اضافه کرد: بر اساس اعلام پیمانکار مجموعه، در دو فاز این پروژه به بهره‌برداری خواهد رسید که فاز نخست این مجموعه اوایل تیرماه و فاز دوم در شهریورماه افتتاح می‌شود.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه ساختمان شهید سلیمانی شهرداری شیراز در پنج فاز طراحی شده، تصریح کرد: این پروژه در فازهای متعدد در حال اجراست و بلوک ۵ زودتر از سایر بلوک‌ها به بهره‌برداری می‌رسد.

شیراز تاکنون شهرداری با این اقتدار نداشته است

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در این بازدید تصریح کرد: شهردار شیراز در نهمین بازدید به اقدامات سازمان عمران و حجم وسیعی از پروژه‌های اجرایی اشاره و اعلام کرد که سازمان عمران تاکنون این حجم از پروژه را در دست اجرا نداشته است؛ اما باید گفت شهر شیراز تاکنون شهرداری با این اقتدار نداشته است، به‌گونه‌ای که در پروژه‌ای همچون احداث زیرگذر خیابان شهید پیشرو که هنوز کلنگ زنی در آن صورت نگرفته است اما عملیات اجرایی آن آغاز و در حال اجرا است.

علی‌حسین عباسی ابراز امیدواری کرد: روند اجرای پروژه‌ها با سرعتی که در پیشاست ادامه یابد و این زیرگذر یکی از پروژه‌هایی باشد که به‌سرعت اجرا و به اتمام برسد.

وی به تشریح مشخصات اجرایی این پروژه پرداخت و خاطرنشان کرد: زیرگذر خیابان شهید پیشرو با احتساب رمپ آن ۸۰۰ متر طول دارد و یکی از بزرگ‌ترینزیرگذرهای شهر شیراز خواهد بود که ۵۰۰ متر عرشه و ۲۱ متر عرض آن است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در این بازدید از حمایت و همراهی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در پیشبرد اجرای پروژه‌های عمرانی شهر شیراز قدردانی کرد.

طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز عملکرد گردشگری شهری خواهد داشت

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور جهان‌نمای شهر راز در خصوص تقاطع شهید پیشرو در مجاورت ساختمان شهرداری شیراز، اظهار کرد: مجموعه شهرداری شیراز که 5 بلوک برای آن پیش‌بینی‌شده است دو بلوک ۱ و ۲ آن در حال حاضر مجموعه شهرداری شیراز و تعدادی از سازمان‌های تابعه مستقر است و این ایده مطرحشد تا طرح توسعه این مجموعه صورت بگیرد تا شهرداری در یک فضای استاندارد و آرام به شهروندان شیراز خدمت‌رسانی کنند.

محمدرضا نجیمی گشتاسب با اشاره به اینکه طرح توسعه مجموعه مدیریت شهری از سوی شهردار شیراز پیشنهاد داده شد، افزود: طرح توسعه مجموعه شهرداری تا خیابان سلمان فارسی که در حال حاضر سازمان خدمات موتوری شهرداری در آن مستقر است ادامه می‌یابد و در این طرح نیز دسترسی‌ها به ایستگاه‌های مترو ایجاد خواهد شد که فاصله این مجموعه تا ایستگاه‌های مترو وکیل‌الرعایا ۴۰۰ متر، ولی‌عصر(عج) ۶۰۰ متر و فاصله تا ایستگاه حافظیه هزار متر خواهد بود، همچنین در کنار مجموعه‌های اداری شهرداری شیراز فضاهای فرهنگی، مذهبی و یکی از بزرگ‌ترین مساجد در این مجموعه احداث می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: در طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز احداث فضای صحن شورا و کمیسیون‌های تخصصی پیش‌بینی‌شده است.

مدیرعامل شرکت مهندسین مشاور جهان‌نمای شهر رازخاطرنشان کرد: عملکرد مهم این مجموعه گردشگری خواهد بود و نگاه شهرداری به این پروژه با هدف این‌که پروژه متعلق به مردم و به‌عنوان یک میدان‌گاه شهری است، عملکرد گردشگری شهری داشته باشد که در این راستا از پتانسیل رودخانه خشک (خرم‌رود) نیز استفاده خواهد شد.

نجیمی با اشاره به اینکه بلوک ۳ و ۴ مجموعه شهرداری شیراز هم‌اکنون در حال احداث است، اضافه کرد: بلوک ۵ این مجموعه شامل سالن‌های همایش و جلسات شهرداری شیراز بوده و تلاش شده است با یک نگاه استاندارد و استفاده از تجهیزات به‌روز و طراحی منحصربه‌فرد بتوانیم بهترین سالن همایش و جلسات را در جنوب کشور احداث و به شهروندان شیرازی تقدیم شود.

وی در ادامه به دیگر فضاهای اجرایی این مجموعه اشاره و اظهار کرد: در این مجموعه همچنین یک پارکینگ ۳ طبقه با ظرفیت پارک بیش از ۷۰۰ خودرو و احداث یک زیرگذر با ۲۱ متر عرض و حدود ۸۰۰ متر طول پیش‌بینی‌شده است که موجب تردد آسان و تسهیل در ترافیک محور شرق به غرب این محور خواهد بود.

مدیرعامل شرکت سد عمران پارس گستر نیز در سخنانی به ویژگی‌های منحصربه فرد سالن همایش‌های شهرداری شیراز پرداخت و گفت: در تلاشیم تا پایان شهریور ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد.

حسن‌علی تواضع بیان کرد: این سالن چند ویژگی منحصر به فرد دارد که با اجرای یک دیوار پیوسته سالن‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند و نصب تجهیزاتی همچون ویدیو پروژکشن و پرده نمایش در آن پیش‌بینی شده است.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، پروژه احداث ساختمان مرکزی شهرداری شیراز در محدوده منطقه ۳ شهرداری شیراز جنب رودحانه خشک(خرم رود) و بافاصله اندکی از بافت سنتی شیراز قرار دارد که بلوک‌های ۱ و ۲ آن احداث و به بهره‌برداری رسید و تجمیع ساختمان‌‏های مدیریتی شهرداری شیراز در قالب یک مجموعه شامل کلیه معاونت‌‏ها و ادارات ستادی صورت گرفت و با ابلاغ اجرای طرح توسعه مجموعه شهرداری شیراز بلوک‌های ۳، ۴ و ۵ این مجموعه در حال احداث است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا