سارایوو آثار قرآنی هنرمندان کشورمان را به نمایش گذاشت

آثار خوشنویسی، تذهیب و مرقعات حسن محمدی، هنرمند چیره دست کشورمان و آثار قرآنی تعدادی دیگر از هنرمندان به میزبانی رایزنی فرهنگی ایران در سارایوو به نمایش گذاشته شد.

به گزارش سینا از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین و اداره کل بین‌المللی تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایشگاه آثار خوشنویسی، تذهیب و مرقعات حسن محمدی، هنرمند چیره دست کشورمان و آثار قرآنی تعدادی دیگر از هنرمندان در محل گالری رایزنی فرهنگی کشورمان در سارایوو افتتاح شد.

در این مراسم، ابوذر ابراهیمی ترکمان، سفیر ایران، کاظم حاجیمیلیچ، استاد برجسته هنر آکادمی هنر دانشگاه سارایوو و رئیس طریقت‌های بوسنی و هرزگوین، حسن محمدی، هنرمند کشورمان و انصاری، رایزن فرهنگی کشورمان به ایراد سخن پرداختند.

سفیر کشورمان در سخنانی، ضمن تشکر از استاد هنرمند و رایزنی فرهنگی کشورمان برای برپایی این نمایشگاه، هنر خوشنویسی را تنها هنر از میان هنرهای هفت گانه برشمرد که هیچگاه به ابتذال نگراییده و همواره برای انتقال مفاهیم والا استفاده شده است.

پروفسور حاجیمیلیچ ضمن ستایش هنرهای قرآنی ایران، مرقعات استاد حسن محمدی را نمونه شاخص هنر والای ایرانی برشمرد.

محمدی نیز در سخنانی، به معرفی نمایشگاه خود پرداخت و گفت: در این نمایشگاه سعی شده از انواع هنرهای تذهیب و نگارگری قرآنی ایرانی نمونه‌هایی برای مخاطب آماده شده و نمایش داده شود.

انصاری، رایزن فرهنگی کشورمان، خوشنویسی و تذهیب را به نوعی میراث مشترک هنری دو کشور عنوان کرد که امید می رود با برگزاری چنین رویدادهایی تقویت شده و بیش از پیش شناسانده شود.

برگزاری کارگاه هنرهای قرآنی و اهدای مدارک پایان دوره هنرجویان دوره تذهیب و نگارگری رایزنی فرهنگی از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

همچنین، حسن محمدی کارگاه هایی را برای متخصصین نسخ خطی کتابخانه غازی خسروبگ برگزار کرد. برگزاری کارگاه در آکادمی هنر دانشگاه سارایوو، دیگر برنامه پیش بینی شده برای این هنرمند کشورمان بود که موجبات آشنایی دانشجویان این آکادمی با هنر ایرانی را پدید آورد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا