حمایت همه جانبه وزارت نفت از دانش‌بنیان‌های سیستان‌ و بلوچستان

وزیر نفت به معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت دستور داد ضمن شناخت توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان سیستان‌ و بلوچستان با آنها همکاری کند.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، جواد اوجی در سفر یک‌روزه به سیستان‌ و بلوچستان در بازدید از پارک علم و فناوری این استان با گفت‌وگو با نمایندگانی از شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در این مجموعه بیان کرد: نبود قطعات توربین‌هایGT600، کمپرسورها و برخی روتورها گاهی معضلاتی برای صنعت نفت ایجاد می‌کند.

وی تأکید کرد: وزارت نفت آمادگی لازم برای اعطای تسهیلات و حمایت‌های همه‌جانبه از شرکت‌های دانش‌بنیان این استان را دارد و معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت بی‌شک مشکلات را پیگیری می‌کند.

وزیر نفت اعلام کرد: نمایندگی از معاونت امور مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت به‌زودی به سیستان‌ و بلوچستان و این پارک علم و فناوری می‌آیند تا ضمن اعلام نیازهای فناورانه وزارت نفت از توانمندی شرکت‌های مستقر در این پارک آگاه شوند تا بتوان سفارش قطعات مورد نیاز از این شرکت‌ها را ثبت کرد.

اوجی با اشاره به کسب مقام‌ نخست تولید کالای بار اول در سه سال اخیر از سوی وزارت نفت گفت: در این مدت جلوی ورود ۲۵۰ کالای خارجی به کشور گرفته شده و از تجهیزات و قطعات ساخت داخل بهره بردیم.

وی تصریح کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان همکار با وزارت نفت در دولت سیزدهم به ۶۷۰ شرکت رسید و وزارت نفت تاکنون بیش از ۱.۵ میلیارد دلار قرارداد با این شرکت‌ها امضا کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا