دانشگاه علم و هنر؛ تحصیلات عالی با آموزش عالی

دانشگاه علم و هنر جهاددانشگاهی استان یزد یکی از دانشگاه‌های معتبر و باسابقه غیرانتفاعی در ایران است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف دانشجو می‌پذیرد

 به گزارش سینا از روابط عمومی سازمان جهاد دانشگاهی استان یزد، دانشگاه علم و هنر یکی از دانشگاه‌های معتبر و باسابقه غیرانتفاعی در ایران است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های مختلف دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه با دارا بودن بیش از ۳۵ رشته کارشناسی ارشد، ۵۳ عضو هیئت علمی و ۵۴۰ استاد مدعو، محیط آموزشی پویا و امکانات مدرن، گزینه مناسبی برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع تکمیلی است.

انتخاب رشته کنکور یکی از مهمترین و حساس ترین مراحل برای یک متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد است. اگر کنکور ارشد را پشت سر گذاشته اید و حد نصاب علمی برای انتخاب رشته را کسب کرده اید باید بدانید تا اینجا نیمی از راه را طی کرده اید و نیم دیگر اثرگذار این مسیر انتخاب رشته مناسب و صحیح است. اگر قصد ورود به عرصه بازار بعد از فارغ التحصیلی را دارید هدفمند انتخاب رشته کارشناسی ارشد را انجام دهید و برنامه طولانی مدت زندگی و تحصیلی خود را در نظر بگیرید. برای یک انتخاب رشته درست تمام معیار های خود از جمله علاقه، بازار کار و کیفیت آموزشی دانشگاه را در نظر بگیرید. با وجود این‌که برای به دست آوردن بعضی از شغل‌ها حتما باید در آن زمینه تحصیل کرد ولی ارشد خواندن تنها راه برای انتخاب زمینه شغلی جدید نیست و داوطلب باید دانشگاهی را انتخاب کند که مهارت‌ها و آموزش‌های لازم در این زمینه را به وی آموزش دهند.

دانشگاه علم و هنر، یکی از مؤسسات آموزش عالی در ایران است که باهدف ارائه آموزش‌های پیشرفته و پژوهش‌های علمی و کارآفرینی مبتنی برفناوری های نرم تأسیس شده است. این دانشگاه باتوجه‌به محیط آموزشی پویا، اساتید مجرب، و امکانات مدرن، گزینه‌ای مناسب برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع  کاردانی، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا است.

«سید محمود طباطبایی» معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و هنر، درباره جایگاه و اعتبار این دانشگاه گفت: دانشگاه علم و هنر با قدمتی بیش از ۲۵ سال یکی از دانشگاه‌های دارای مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه به لحاظ ساختاری به سازمان جهاد دانشگاهی کشور وابسته بوده و ازاین‌حیث، اعتبار دانشگاه علم و هنر از دو وجه است؛ از یک سو به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های غیردولتی کشور تحت نظارت عالیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و از سوی دیگر به یکی از نهادهای موفق و معتبر آموزشی و پژوهشی کشور (جهاد دانشگاهی) وابستگی سازمانی دارد.

وی درباره وجوه تمایز دانشگاه علم و هنر با دیگر دانشگاه‌ها عنوان کرد: به‌غیراز کیفیت مطلوب آموزشی و سطح علمی اعضای هیئت‌علمی، از جمله مزایای علمی دانشگاه می‌توان به وضعیت ساختاری ویژه‌ای که امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی نهادهای پژوهشی وابسته به جهاد دانشگاهی را فراهم آورده است، اشاره کرد.

طباطبایی افزود: ازاین‌حیث دانشگاه علم و هنر با برقراری ارتباط با نهادهای علمی جهاد دانشگاهی مثل پژوهشگاه رویان، پژوهشکده فناوری های نوین، مرکز مطالعات خاک و… در حوزه‌های مختلف علمی به دنبال توسعه کیفی می باشد. دانشگاه علم وهنر در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی کشور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC موفق به کسب رتبه ششم شده است. همچنین دانشگاه علم و هنر با ارتباط با نهادهایی خاص با ظرفیت‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی مانند پارک علم و فناوری، صنایع و کارخانجات مختلف و… می‌تواند پایگاهی برای پذیرش و پرورش ایده‌های مختلف دانشجویان باشد.

وی با بیان این که دانشگاه علم و هنر در حال حاضر دارای سه دانشکده و یک گروه تخصصی شامل دانشکده فنی مهندسی  و علوم پایه، دانشکده هنر و معماری، دانشکده علوم‌انسانی و گروه آموزشی علوم و مهندسی صنایع غذایی است، گفت: این دانشگاه در بیش از ۷۹ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حال حاضر دارای حدود ۸۰۰۰ دانشجوی دختر و پسر در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی است.

وی درباره تعداد رشته‌های مقطع کارشناسی‌ارشد این دانشگاه اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵ رشته کارشناسی‌ارشد با مجوز وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه علم و فرهنگ فعال است به‌این‌ترتیب که در دانشکده فنی مهندسی و علوم پایه ۱۴ رشته فعال عبارتند از مهندسی عمران گرایش سازه و مدیریت و مهندسی ساخت، مهندسی صنایع گرایش سیستم‌های تولید و خدمات، مدل‌سازی سیستم‌ها و تحلیل داده‌ها، لجستیک  زنجیره تامین و مدیریت مهندسی، مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE)، مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی، مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار و هوش مصنوعی و رباتیک، مهندسی فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیکی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، ژنتیک و علوم و مهندسی صنایع غذایی گرایش فناوری مواد غذایی ، در دانشکده هنر و معماری ۶ رشته فعال عبارتند از مهندسی معماری، ارتباط تصویری، تصویر سازی، پژوهش هنر، صنایع دستی گرایش طراحیو طراحی پارچه و لباس و دانشکده علوم انسانی ۱۵ رشته فعال عبارتند از مدیریت صنعتی گرایش تولید  و عملیات، مالی گرایش مهندسی مالی و مدیریت ریسک، حسابداری، مدیریت بازرگانی گرایشهای بازرگانی بین المللی، بازاریابی و تجارت الکترونیکی، آموزش ربان انگلیسی، حقوق خصوصی، روانشناسی گرایشهای عمومی، بالینی و بالینی کودک و نوجوان، مشاوره گرایشهای مشاوره خانواده و مدرسه، مدیریت فناوری اطلاعات گرایش مدیریت منابع اطلاعاتی، مدیریت جهانگردی گرایش بازاریابی جهانگردی.

طباطبایی با اشاره به تعداد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علم و هنر، عنوان کرد: در حال حاضر و بر مبنای اطلاعات سامانه HES وزارت علوم، حدود ۵۳ عضو هیئت‌علمی در دانشگاه علم و هنر مشغول فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی هستند. به‌غیراز این تعداد اعضای هیئت‌علمی،  دانشگاه در امر تدریس از تعداد ۵۴۰ نفر از اساتید خوش‌نام و فارغ‌التحصیلان مقاطع دکتری تخصصی نیز به‌صورت مدعو استفاده می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا