دغدغه این شورا سوق دادن افراد به سمت کتاب است

دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: دغدغه ما در شورای فرهنگ عمومی، مسأله خواندن، کنکاش پیرامون خواندن و مشخص کردن وضعیت خواندن و امر خواندن در فرهنگ عمومی کشور و چگونگی سوق دادن آنها به سمت کتاب است.

به گزارش خبرگزاری سینا، عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی گفت: دغدغه ما در شورای فرهنگ عمومی، مسأله خواندن، کنکاش پیرامون خواندن و مشخص کردن وضعیت خواندن و امر خواندن در فرهنگ عمومی کشور و چگونگی سوق دادن آنها به سمت کتاب است. آن‌چه در عقبه تاریخی شورای فرهنگ عمومی وجود دارد، پرداختن به موضوعات مختلفی بود که در حوزه فرهنگ عمومی تعریف می‌شد. آنچیزی که دغدغه‌ام به عنوان دبیر فعلی شوراست و باید آن را دنبال کنم، ایجاد یک حوزه تمرکزی در موضوع فرهنگ عمومی است. از آنجا که فرهنگ عمومی بسیار متکثر است و مصادیق بی شماری را شامل می‌شود، اما این موضوع باید روشن شود که شورای فرهنگ عمومی باید در کدام نقطه بایستد که جای درستی باشد و در نهایت بتواند تمرکزی را ایجاد کند تا از پس این تمرکز، تغییرات مثبتی حاصل شود.

وی افزود: یکی از ظرفیت‌های شورای فرهنگ عمومی، مصوباتش است. این موضوع بسیار تأسف انگیز است که افراد در اولین پرسش جویا می‌شوند که این مصوبه هم انجام شد اما به چه نتیجه‌ای رسیدیم. در موضوع کتابخوانی هم مصوباتی انجام شد، اما چه نتایجی را دریافت کردیم. حتی در موضوعات مختلف مرتبط با حوزه فرهنگ عمومی هم چنین مباحثی را شاهد بودیم. بنابراین یکی از مواردی که نیاز دارد تا در فضای فرهنگ عمومی کشور باید به آن پردازیم، ایجاد یک تمرکز در یک حوزه موضوعی مبنایی و اساسی است. معتقدم تمرکز در موضوعاتی همچون هویت، انسجام ملی و انسجام اجتماعی به عنوان یک موضوع مبنایی در زیر شاخه‌هایش می‌توان موضوعات بی‌شماری یافت. امیدواریم بتوانیم در این بخش موفق شویم.

دیر شورای فرهنگ عمومی گفت: ما روی موضوع هویت و زیرشاخه‌هایش تمرکز کردیم و تک تک آنها را مورد بررسی قرار دادیم. ما باید بتوانیم از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی به عنوان یک ساختار بی نظیر، حول یک موضوع استفاده کنیم.

وی افزود: در صحن شورای فرهنگی عمومی ترکیبی از اعضای حقیقی و حقوقی حضور دارند که در مجموع می‌توانند امکاناتی را به میدان بیاورند و با تمرکز در یک حوزه مشخص اتفاقات بهتری را رقم بزنند. امیدواریم بتوانیم این امر را محقق کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا