دومین رویداد نمایشگاه آثار صنایع‌دستی قم با عنوان «داستان دَستان ۲» در خانه تاریخی زند برگزار می‌شود

به‌گزارش سینا پرس به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم؛ مهدی نصر اصفهانی،معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم اظهار کرد: این نمایشگاه روز یکشنبه، ۲۰ خرداد ماه گشایش می‌یابد و تا ۲۵ خردادماه جاری از ساعت ۱۸ تا ۲۳ برای بازدید عموم دائر است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با بیان این که نمایشگاه مذکور همراه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی هنری است، افزود: خانه تاریخی زند در قم به نشانی خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، کوچه ۱۷ واقع شده است.

او افتتاح خانه صنایع‌دستی زند، افتتاح دبیرخانه شهر ملی انگشتر، برگزاری رویداد یک‌روزه هنر چوب در محل خانه تاریخی زند، برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان و فعالان برگزیده صنایع‌دستی استان قم و تکریم از هنرمندان فقید استان در قطعه هنرمندان آرامستان بهشت معصومه را از جمله برنامه‌های این اداره‌کل در هفته صنایع‌دستی برشمرد.

او بر لزوم برگزاری نمایشگاه‌های گوناگون صنایع‌دستی در طول سال به مناسبت‌های مختلف به منظور آشنایی مردم با رشته‌های متنوع صنایع‌دستیِ فعال در استان قم تأکید کرد و این امر را در رونق اقتصادی و اشتغالزایی در بخش صنایع‌دستی مؤثر دانست.

این نمایشگاه توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم و مشارکت فعالان صنایع‌دستی در بخش خصوصی برگزار می‌شود.

موزه مردم‌شناسی قم نیز در خانه تاریخی زند قرار دارد و در این موزه فرهنگ، آداب و رسوم، اعتقادات، نوع پوشش و بینش اجتماعی حاکم بر جامعه در دوران گذشته قم به نمایش گذاشته شده‌ است.

استان قم دارای سه شهرستان قم، جعفرآباد و کَهَک و ۶ شهر قم، جعفریه، کهک، سَلَفچِگان، دستجِرد و قنوات است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا