آغاز رقابت دو هزار گروه در بخش استانی المپیاد ملی آموزش هنر

محمد حسین اسماعیلی گفت: با پایان رقابت بخش آموزشگاهی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر، رقابت 2 هزار گروه راه یافته به بخش استانی المپیاد آغاز شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی ‌معاونت هنری به نقل از دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری اعلام کرد: با پایان  رقابت بخش آموزشگاهی، رقابت ۲ هزار  گروه راه یافته به بخش استانی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر آغاز گردید.

اسماعیلی افزود: با پایان بخش آموزشگاهی المپیاد ملی آموزش هنر، فعالیت  ستادهای  استانی المپیاد و  فرآیند  داوری و انتخاب برترین گروه‌های استانی  و برگزاری نمایشگاه آثار تجسمی‌ و اجرا‌های صحنه‌ای تئاتر و موسیقی آغاز گردید که این فرآیند تا تاریخ  ۲۰ تیرماه در استان‌ها  ادامه خواهد داشت.

وی سپس  با اشاره به روند اجرایی المپیاد  افزود: نخستین المپیاد ملی آموزش هنر ابتدا در سطح درون آموزشگاهی برگزار شده و سپس گروه‌های منتخب آموزشگاهی به صورت استانی رقابت می‌نمایند  و گروه‌های متنخب براساس نظر داوران استان‌ها به بخش ملی راه یافته و رقابت در سطح ملی برگزار خواهد شد که در واقع این رقابت‌ها به صورت لیگ قهرمانی برگزار می‌گردد.

وی با اشاره به ملاک انتخاب گروه‌های برگزیده  گفت: انتخاب اعضای گروه‌های  آموزشگاهی بر اساس سطح  مهارت، تخصص و توانمندی‌های هنری بدون  محدودیت سنی است  و امکان حضور هنرجویان با سنین مختلف در یک گروه وجود دارد که  در رشته‌های هنرهای تجسمی‌ (نقاشی، گرافیک، طراحی)، هنرهای نمایشی (تئاتر صحنه‌ای)، موسیقی (موسیقی ایرانی، موسیقی جهانی)، خوشنویسی (نستعلیق، شکسته نستعلیق) به صورت گروهی به  رقابت خواهند پرداخت.

اسماعیلی با ابراز خرسندی از میزان مشارکت در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر گفت: با توجه به اینکه این المپیاد هنری  برای اولین  بار در کشور برگزار می‌شود، شاهد  استقبال و میزان بالای مشارکت در استان‌های سراسر کشور هستیم. امید است المپیاد ملی آموزش هنر  بتواند در پیشبرد اهداف  و شناسایی، کشف و هدایت استعدادهای هنری جوانان و نوجوانان، ایجاد جریان‌سازی هنری در عرصه آموزش‌های هنری و افزایش سرمایه اجتماعی گام‌های موثر بردارد.

شایان ذکر است بخش ملی المپیاد در شهریورماه و مراسم اختتامیه المپیاد ملی آموزش هنر در مهرماه جاری برگزار می‌شود و سازمان اجتماعی کشور، وزارت کشور، دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ‌و نهادهای اجرایی استان‌ها، انجمن‌های هنری برخی از نهادهایی هستند که در برگزاری این المپیاد مشارکت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا