با حضور نماینده مردم قم:
آیین تجلیل از نفرات برتر المپیادهای علمی و جشنواره بین المللی فارابی برگزار شد

تجلیل از نفرات برتر المپیادهای علمی و برگزیدگان جشنواره بین المللی فارابی، در بنیاد نخبگان قم با حضور دکتر منان رئیسی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش سینا پرس به نقل از روابط عمومی بنیاد نخبگان استان قم، سعیدرضا منتظری، رئیس بنیاد نخبگان قم در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید رئیسی و همراهانش گفت: مهمترین دغدغه دولت دکتر رئیس جمهور شهید مردمی سازی با استفاده از ظرفیت اجتماعات نخبگانی بود و ایشان در این راستا تلاش بسیاری کردند تا این تصور که دیواری باید بین اجتماعات نخبگانی کشیده شود برداشته شود به همین دلیل بحث مردمی سازی فعالیت‌ها از طریق نخبگان در دولت ایشان مطرح شد و سیاست‌گذاری بنیاد نخبگان هم در این راستا بود که نخبگان در حل مسائل کشور ورود کنند و مسئله محوری را ملاک قرار دهند.

وی افزود: در همین راستا طرح‌های مختلفی در بنیاد نخبگان همچون طرح بورسیه صنعتی اجرایی شد که در این طرح با رایزنی با شهرک‌های صنعتی، نخبگان ۵۰ ساعت در ماه را اختصاص به حضور در شرکت می‌دادند و مسائل عملی را در کنار مسائل تئوری دانشگاه می‌آموختند.

منتظری با بیان اینکه استان قم رتبه دوم کشور را در بحث بورسیه صنعتی به دست آورد، خاطرنشان کرد: طرح بعدی ما جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی است که در دو سطح شرکت‌های دانش بنیان و خصوصی و دستگاه‌های دولتی در حال انجام است که ما حدود ۴ هزار سهمیه جذب داشتیم که ۳ هزار جذب انجام شد و یک هزار جذب هم در فراخوان دوم انجام می‌شود که اگر حمایت رئیس جمهور شهید نبود این سهمیه به جامعه نخبگانی اختصاص داده نمی‌شد.

رئیس بنیاد نخبگان قم با بیان اینکه بستر های لازم جهت حضور نخبگان نیز فراهم شده است، اظهار داشت: این بستر تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز با رویکرد حل مسئله محوری است که برخی از هیئت‌های ما در سطح کشور مقام‌هایی را کسب کردند.

وی ادامه داد: بستر جدید بنیاد نخبگان شیوه نامه مسیر نخبگانی است و عنوان کرد: روش ما بر نخبه پروری و پرورش مهارت‌های مختلف و یادگیری حل مسئله است که این طرح از دوره دبیرستان با رویکرد استاد محوری آغاز می‌شود و جامعه هدف می‌توانند از تسهیلات بنیاد هم در این زمینه استفاده کنند.

منتظری  گفتاورد ملی نخبگان را رویداد مهم دیگر خواند و بیان داشت: این رویداد تا پایان خرداد ماه امسال مهلت دارد که در این رویداد مسائل ملی را در ۵ حوزه شامل مالی، حکمرانی و سیاست، امنیت غذایی منابع طبیعی و سلامت تقسیم کردیم که در چند دوره اثر دوستان بررسی و مورد سنجش قرار می‌گیرد و برندگان مشخص می‌شوند و جایزه در سه سطح اهدا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری برای مسکن نخبگان خبر داد و گفت: تمام هم و غم شبانه‌روزی ما طرح مسکن نخبگان و دانشجویان است که یکی از بزرگترین درخواست نخبگان نیز همین مسئله است.

رئیس بنیاد نخبگان قم با بیان اینکه بنیاد نخبگان خانه اجتماعات نخبگانی است، گفت: درخواست من از جامعه نخبگانی این است که به بنیاد رفت و آمد داشته باشید و طرح‌ها و مباحث خود را با ما در میان بگذارند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به انتخابات و نقش نخبگان در روشنگری جامعه اظهار داشت: نخبگان باید با بینش خود از افراد دارای صلاحیت حمایت کنند و برای جامعه نیز اهمیت انتخابات را روشنگری و تبیین نمایند.

دکتر منان رییسی نماینده مردم قم:

 نهاد علم باید راه حل‌های درست را برای حل مسایل ارائه دهد.

دکتر منان رئیسی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز خود را از جنس جامعه علمی دانست و گفت: من در سه دانشگاه هیئت علمی بودم و به عنوان پژوهشگر برتر انتخاب شدم و خیلی از موارد و مشکلات شما را از نزدیک لمس کردم به همین دلیل درد شما را کامل متوجه می‌شوم.

وی افزود: سیاست گذاری اشتباه نهاد علمی کشور  یکی از مشکلات جامعه است و اگر نهاد علم محتوای درستی به دولت دهد، مسائل حل و طرح‌ها عملیاتی می‌شود.

منان رئیسی خطاب به نخبگان گفت: خواهش من این است که تسلیم وضع موجود نشوید و اگر اراده و خلوص نیت داشته باشید در همین شرایط هم می‌توان کار کرد. وی از حمایت همه جانبه از جامعه نخبگانی خبر داد و اظهار داشت: ما هر کاری در توانمان باشد برای حل مشکلات شما انجام می‌دهیم و ان شاالله به احسن وجه بتوانیم خدمتگذاری کنیم.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در پایان اعلام کرد: قم در تعریف نخبه از ظرفیت خوبی برخوردار است و این استان در بعضی از مسائل حرف اول را در سطح کشور می‌زند.

گفتنی است در این نشست جامعه نخبگان دیدگاه‌‌های خود را بیان کردند و در پایان این جلسه از نفرات برتر المپیادهای علمی و برگزیدگان جشنواره بین المللی فارابی تجلیل و تقدیر به عمل آمد‌.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا