حمایت ویژه بنیاد ملی علم از مطالعات مرتبط با محرومیت‌زدایی در برنامه ملی آبادیران

بنیاد ملی علم ایران در نظر دارد با همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، تحت برنامه ملی «آبادیران» از طرح‌های مرتبط با محرومیت‌زدایی، به طور ویژه حمایت کند.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، این برنامه در راستای استفاده از توانمندی‌های زیست‌بوم نوآوری و فناوری کشور و با هدف توانمندسازی مناطق کمتر برخوردار و اقشار محروم طراحی شده و در راستای تحقق پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال راهکارهای رفع چالش‌های مناطق محروم و روستایی است.

اولویت این فرخوان با طرح‌هایی است که موضوع آن‌ها به صورت عملیاتی و مرتبط با یک مسئله مشخص در یک منطقه محروم کشور نگارش و به بنیاد ملی علم ایران ارسال شود که پس از داوری و پذیرش، مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرد. موضوع طرح باید با ذکر نام دقیق منطقه و کاملاً به صورت بومی آن منطقه تعریف شود و تعریف طرح با عناوین کلی (حتی اگر از مشکلات کشور باشد) در چارچوب این فراخوان قرار نمی‌گیرد.

به عنوان نمونه طرحی با موضوع وضعیت آلودگی آب چاه‌های یک شهرستان خاص یا ارائه راهکار برای رفع آلودگی آن، یا بررسی و ارائه راهکار در مورد حاشیه‌نشینی در یک منطقه مشخص با داده‌های میدانی در این فراخوان قابل ارسال است.

شایان ذکر است که منطقه مورد پژوهش باید دارای ویژگی‌های مناطق محروم کشور باشد و به تأیید دبیرخانه برنامه آبادیران در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برسد.

واجدین شرایط

این فراخوان از طرح‌های پژوهشی، طرح‌های پسادکتری و رساله‌های دکتری حمایت می‌کند. مجری طرح پژوهشی در این فراخوان باید عضو هیئت‌ علمی دانشگاه یا مراکز پژوهشی کشور باشد.

مسئول طرح در دوره پسادکتری باید حتما عضو هیئت‌ علمی دانشگاه یا مراکز پژوهشی – تحقیقاتی کشور بوده و دارای مرتبه علمی حداقل دانشیار در رشته مرتبط با پروپوزال ارائه شده باشد.

در مورد رساله‌ها، دانشجوی دکتری آزمون جامع خود را با موفقیت گذرانده باشد. از تاریخ دفاع از موضوع رساله دکتری تا ثبت پیشنهاده تحقیقاتی در سایت بیشتر از یک سال و از زمان شروع دوره دکتری دانشجو بیشتر از سه سال تحصیلی نگذشته باشد. لازم به ذکر است که پژوهشگر باید نسخه نهایی پیشنهاده رساله را که در دانشگاه تصویب شده برای فراخوان ارسال کند.

مبلغ حمایت

سقف حمایت‌ها در این فراخوان ۵/۱ برابر طرح‌های عادی بنیاد ملی علم ایران است و بر اساس جدول زیر تعیین می‌شود:

شیوه ثبت نام و ارسال درخواست

 تاریخ این فراخوان از ۱۶ خرداد تا پایان سال ۱۴۰۳ باز است؛ همچنین پژوهشگران گرامی می‌توانند، جهت ثبت‌نام به سامانه کایپر مراجعه و از طریق بخش متقاضیان/ پژوهشگران اقدام کنند. درصورتی‌که در این سامانه پروفایل مشخصات فردی ندارید، ابتدا ثبت‌نام کذده و سپس به‌وسیله نام کاربری (Email) و رمز عبور اعطا شده وارد سامانه شوید و پس از ورود در بخش ارسال طرح جدید می‌توانید از کارتابل ویژه آبادیران (محرومیت زدایی) اقدام به ارسال طرح پسادکتری کنید. ‌

مسئول پاسخگویی

پس از مطالعه توضیحات فراخوان و آیین‌نامه‌های مربوطه در پورتال بنیاد علم، در صورت داشتن ابهام یا سؤال می‌توانید از پروفایل خود در سامانه کایپر اقدام به ارسال تیکت برای خانم دکتر میرزایی کرده و یا در ساعات اداری با شماره ۸۲۱۶۱۱۵۳-۰۲۱ تماس بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا