آغاز پروژه حفاظتی و مرمتی کاخ ساسان سروستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از شروع پروژه حفاظتی و مرمتی کاخ ساسان سروستان در آینده نزدیک خبر داد.

محمد ثابت اقلیدی امروز، ۱۸ خرداد ماه در سفر به شهرستان سروستان و در بازدید از مجموعه جهانی کاخ ساسان با اشاره به اهمیت حفاظت و نگهداری این مجموعه منحصربه‌فرد جهانی گفت: با اختصاص اعتباری حدود ۵۷۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و همچنین اعتبارات ملی که به این مجموعه اختصاص خواهد یافت، پروژه حفاظتی مرمتی بنا آغاز و در جهت رفاه حال بازدیدکنندگان سرویس بهداشتی هم در مجموعه احداث می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در سفر یک‌روزه خود به شهرستان سروستان با علیرضا حق نگهدار فرماندار و غلامرضا توکل نماینده مردم سروستان، کوار وخرامه در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولین شهرستان دیدار و پیرامون طرح‌ها، برنامه‌ها و مسائل پیش روی توسعه گردشگری و لزوم سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گفتگو و تبادل‌نظر کردند.

ثابت اقلیدی توسعه اشتغال و گردشگری شهرستان را با سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری امکان‌پذیر دانست و بر لزوم توجه ویژه و اجرای طرح‌های نوینی برای توسعه گردشگری شهرستان تأکید کرد.

لزوم ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در دریاچه مهارلو

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با اشاره به وجود دریاچه مهارلو به‌عنوان یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه‌های گردشگری استان و کشور در این شهرستان گفت: دریاچه مهار لو سالانه و در فصول مختلف گردشگران بسیاری را به خود جلب می‌کند که نیاز به ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در این جاذبه است.

بقعه شیخ یوسف مرمت می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی فارس در بخش دیگری از سخنان خود به بنای ارزشمند بقعه شیخ یوسف سروستانی اشاره کرد و افزود: با توجه به ارزش‌های تاریخی این بنا که مانند نگینی درخشان در مرکز شهرستان قرارگرفته بودجه‌های مرمتی برای بهسازی این اثر تاریخی اختصاص‌یافته که به‌زودی شاهد آغاز مرمت بخش هایی از بنا خواهیم بود.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، بازدید از پیشرفت احداث مجتمع خدمات رفاهی شایلین، رستوران ملی، کاروانسرای خیرآباد، بقعه شیخ یوسف سروستانی، بنای چهارطاقی پیر رباط و مجتمع گردشگری سرو از برنامه های دیگر سفر مدیر کل میراث فرهنگی فارس به شهرستان سروستان بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا