نورپردازی و نصب المان‌های نوری در شیراز برای بهبود زیباسازی شهری

رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز از نور پردازی و نصب المان های نوری در سطح شهر شیراز به منظور بهبود، زیباسازی فضاهای شهری و چشم انداز زیبا و جذاب در شب خبر داد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز، افسانه خواست خدایی بیان کرد: یکی از سرفصل هایی که در شورای اسلامی شهر برای سازمان سیما و منظر سیاستگذاری شده مربوط به نورپردازی و المان های نوری است.

به گفته نماینده مردم شیراز در پارلمان شهری، المان های نوری و نور پردازی علاوه بر زیباسازی و ترویج نشاط شهروندی، نقش ارزنده ای در تقویت چشم انداز شب شیراز دارند.

وی افزود: نصب المان‌ها تلاش برای تلفیق هنر در زندگی روزمره شهروندان و ایجاد لطافت در معابر شهر است و می‌تواند به محیط شهری کمک کند تا از یکنواختی خارج شود

عضو هیات رئیسه شورا از زیباسازی شب های شیراز با لوسترهای شهری خبر داد و عنوان کرد: این پروژه در دو فاز اجرایی می شود که مرحله اول آن در بلوارهای امام رضا «ع»، آزادی، مدرس و امیرکبیر به بهره بردرای رسید و در فاز دوم در پنج محور در بلوارهای قدس، صنایع، رحمت، خلیج فارس و تکمیل بلوار امیر کبیر در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه منظر شبانه به‌عنوان جزئی جدانشدنی در طراحی فضاهای شهری باید به مورد توجه قرار گیرد، یادآور شد: هدف از طراحی، ساخت و نصب المان نوری زیباسازی منظر شهری، افزایش نشاط در فضای شهری و ایجاد تحول در سیمای شبانه است.

ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان سیما و منظر در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در ماه های آینده استان فارس و کلانشهر شیراز میزبان کنگره سرداران شهید و پانزده هزار شهید والامقام استان فارس خواهد بود. در همین راستا از سال گذشته تمثال ها مبارک شهدا، تابلوهای مزین به تصاویر شهیدان والا و المان های مرتبط با این حوزه در سطح شهر به منظور ارتقا فضای معنوی شهر نوسازی و نصب شده است.

خواست خدایی از تلاش های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز به منظور پیشبرد سیاست های شورای اسلامی شهر قدردانی کرد و افزود: به زودی پروژه های متعددی در حوزه زیباسازی منظر شهری تقدیم شهروندان خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا