راه‌اندازی رشته ژئوتوریسم در دانشگاه پیام نور

20 خردادماه جاری؛ آخرین فرصت ثبت نام در رشته جدید ژئوتوریسم

عضو هیات علمی گروه زمین شناسی دانشگاه پیام نور استان فارس از راه‌اندازی رشته ژئوتوریسم (زمین گَردشگَری) در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشجویان تا 20 خردادماه فرصت دارند در مقطع کارشناسی ارشد این رشته ثبت‌نام کنند.

رضا صادقی در گفتگو با خبرنگار سینا پرس فارس با بیان اینکه «رشته طبیعت‌گردی گرایش ژئوتوریسم» اکنون به عنوان یک رشته جدید و پیشگام در دانشگاه پیام نور معرفی شده، گفت: دانشگاه پیام نور، پنجمین دانشگاه کشور است که این رشته را ارائه می‌دهد.

او با اشاره به اینکه این رشته برای نخستین بار در مراکز پیام نور کشور، در استان فارس و مرکز جهرم راه‌اندازی شده است، توضیح داد: ژئوتوریسم به عنوان یک میان‌رشته‌ای نو، نقش مهمی در ترکیب رشته های علوم پایه و علوم انسانی دارد و درواقع پیونددهنده دانش زمین‌شناسی با علوم جغرافیا و گردشگری است.

صادقی ادامه داد: این رشته می‌تواند به شناخت و حفظ میراث طبیعی و فرهنگی، توسعه گردشگری پایدار و ایجاد کارآفرینی و فرصت‌های شغلی جدید کمک نماید.

استاد دانشگاه پیام نور مرکز جهرم ابراز امیدواری کرد که این رشته می تواند کارآمدی شگرفی در عرصه علمی و حتی صنعتی استان و کشور داشته باشد.

او اضافه کرد: ژئوتوریسم می‌تواند در افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت حفاظت از محیط زیست و میراث طبیعی نقش مهمی ایفا کند. این رشته با ارائه دوره‌های آموزشی متنوع و کاربردی، فرصت‌های فراوانی را برای پژوهشگران و دانشجویان علاقمند فراهم می‌آورد تا با مفاهیم و تکنیک‌های نوین در حوزه طبیعت گردی آشنا شوند.

صادقی تأکید کرد: ایجاد رشته ژئوتوریسم در دانشگاه پیام نور نه تنها یک دستاورد علمی بزرگ در سطح کشور و استان فارس است، بلکه یک فرصت بی‌نظیر برای توسعه پایدار و افزایش تعاملات بین‌المللی در شاخه گردشگری طبیعت است.

او تصریح کرد: این اقدام دانشگاه پیام نور گامی مؤثر در جهت پیشرفت و توسعه علمی و اقتصادی کشور و راهبُرد جدیدی در موضوع پدافند غیرعامل است و می‌تواند به عنوان الگویی برای دیگر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور مطرح شود.

صادقی در خاتمه یادآور شد: دانشجویان فقط تا تاریخ 20 خرداد ماه فرصت دارند در مقطع کارشناسی ارشد این رشته ثبت‌نام کنند و این فرصت مناسبی است تا علاقه‌مندان واقعی این حوزه گردشگری، بتوانند در این رشته نوپا و پرکاربرد تحصیل و پژوهش کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا