اخذ مجوز تاسیس ۴ پژوهشکده در دانشگاه علوم پزشکی همدان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: طی پیگیری‌های به عمل آمده توسط مدیران پژوهشی دانشگاه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ارسال نامه‌ای به رئیس دانشگاه، موافقت خود را با تاسیس چهار پژوهشکده (علوم بالینی ابن‌سینا، علوم و فناوری بهداشت، پژوهشکده سرطان و پژوهشکده علوم اعصاب وسلامت روان ) در دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد.

دکتر محمدمهدی مجذوبی گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های مستمر و توسعه ظرفیت‌های علمی و پژوهشی توسط مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان و با حمایت دولت سیزدهم از علم‌ پژوهی در دانشگاه‌ها و تأکید بر لزوم توسعه پژوهش‌ها و تحقیقات کاربردی علمی، مجوز تأسیس پژوهشکده‌های مزبور اخذ شد.

وی افزود: با این دستاورد ارزشمند دولت سیزدهم برای حوزه سلامت در استان همدان، ذیل هر یک از این پژوهشکده‌ها براساس ارتباط موضوعی و سایر ضوابط، ۳ تا ۶ مرکز تحقیقاتی مشخص و اعلام شده است.

وی ادامه داد: با صدور مجوز تاسیس از طرف شورای گسترش وزارتخانه، امکان تخصیص ردیف بودجه ملی و استانی همچنین ایجاد چارت و تشکیلات نیروی انسانی و تاسیس و احداث زیرساخت و فضای فیزیکی فراهم می‌شود.

مجذوبی اظهار کرد: با کسب مجوز این چهار پژوهشکده زمینه پیگیری تاسیس پژوهشگاه فراهم شده و بر این اساس ما درخواست کتبی تاسیس پژوهشگاه ابن‌سینا را از وزارتخانه ارسال کردیم.

 

گزارش: فاطمه عزیزی هرمز

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا