تحویل دارو در بیمارستان‌ها با ربات‌های‌ خودکار

شرکت رباتیک ریچ‌تک(Richtech) یک ربات خدماتی توسعه داده است که خدمات تحویل دارو را به صورت شبانه‌روزی برای داروخانه‌ها تسهیل می‌کند.

این ربات‌ که مدبات(Medbot) نامیده می‌شود مراقبت‌های بهداشتی کارآمدتر با تحویل ایمن، کاهش هزینه‌های عملیاتی و تجربه بهبود یافته برای بیماران را ممکن می‌کند.

به گزارش سینا به نقل از آی‌ای، مدبات به فهرست ربات‌های متحرک خودمختار این شرکت اضافه شده است که در کارهایی از تمیز کردن خودکار کف تا هتل‌داری و خدمات مهمان‌نوازی تخصص دارند.

این شرکت می‌گوید که فناوری قابل اعتماد در مدبات تضمین می‌کند که با سهولت و کارآمدی در یک مرکز بهداشتی حرکت می‌کند و در نتیجه داروها را با اختلال صفر تحویل می‌دهد.

اتوماسیون پیشرفته مدبات

مدبات چندین ویژگی را ارائه می‌دهد که توانایی آن را برای تبدیل شدن به رباتی بسیار کارآمد و قابل اعتماد در یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی افزایش می‌دهد.

این ربات دارای چهار محفظه ذخیره‌سازی است که هر کدام تا ۳.۱۷ گالن(۱۲ لیتر) را در خود جای می‌دهند و هر یک می‌تواند به صورت مجزا باز شود تا دارو را ایمن و سازمان یافته ارائه دهد. توانایی این ربات برای تحویل در یک طبقه صاف به این معنی است که می‌تواند در میان جمعیت متراکم و مناطق به هم ریخته برای تحویل به موقع و دقیق حرکت کند.

صفحه نمایش لمسی بزرگ آن ربات را کاربر پسند می‌کند. تحویل را می‌توان به راحتی برنامه‌ریزی کرد و عملیات مدبات را در لحظه مشاهده کرد.

محققان تاکید می‌کنند که هشت حسگر فراصوت و دو دوربین به مدبات امکان تشخیص و اجتناب از موانع را می‌دهند و ناوبری ایمن و کارآمد را در سراسر محیط ممکن می‌کنند.

مدبات می‌تواند داده‌ها را با دستگاه‌ها و سیستم‌های دیگر، مانند درب‌های هوشمند، مبادله کند.

به گفته ریچ‌تک، این قابلیت‌ها تضمین می‌کنند که مدبات نه تنها فرآیند تحویل دارو را خودکار می‌کند، بلکه در بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها کارکنان را برای کارهای مهم‌تر آزاد می‌کند.

ریچ‌تک تاکید می‌کند که معرفی مدبات بسیار به موقع است زیرا کمبود زیادی در بخش داروخانه‌ها در بخش مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد. با معرفی مدبات، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها اکنون می‌توانند تحویل دارو را به طور خودکار انجام دهند و خدمات قابل اعتماد، ایمن و مستمر را ارائه دهند.

طبق گفته این شرکت، مدبات می‌تواند تا ۲۴ ساعت کار کند و به مدت ۱۰ ساعت به طور مداوم دارو تحویل دهد. این ربات داروها را به روشی بسیار دقیق و بدون مزاحمت به بیماران تحویل می‌دهد.

ریچ‌تک ادعا می‌کند که مدبات تا به امروز نرخ موفقیت تحویل ۱۰۰ درصدی را در برنامه‌های خود داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا