تربیت کارشناسان صادراتی برای شرکت‌ها در رویداد «تاجر دانش‌بنیان»

با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، رویداد آموزشی-ترویجی برای حل چالش‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شده است و در مهر ماه جاری طی مراسمی اقدام به ارزیابی برنامه جامع صادراتی و معرفی برای تامین مالی شرکت‌های مستعد برگزار خواهد شد.

به گزارش سینا، علم صادارت پیش از آنکه دانش تئوری و نظری باشد، یک علم تجربی است. این به معنای آن است که افراد برای کسب این دانش باید به صورت عملی با آن درگیر شوند. از این رو در رویداد تاجر دانش بنیان تلاش شده است، رویدادی طراحی شود که افراد بتوانند در کنار کسب دانش تئوری، به صورت واقعی با فرایند صادرات درگیر شوند تا فرصتی فراهم شود که دانش تجربی آن را به صورت عملیاتی نیز کسب کنند.

از جمله چالش‌های دیگر صادرات محصول، برای شرکت‌های دانش بنیان بحث تامین مالی است، زیرا این شرکت‌ها، اغلب سرمایه کافی برای ورود به بازارهای خارجی و رقابت با شرکت‌های بزرگ را ندارند. تامین مالی می‌تواند به این شرکت‌ها کمک کند تا سرمایه مورد نیاز برای صادرات را تامین کنند و به بازارهای جهانی وارد شوند. در این رویداد امکان تامین مالی برای شرکت‌ها فراهم شده است.

در این راستا با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رویداد تجربه محور صادرات محصولات دانش بنیان با عنوان “تاجر دانش بنیان” برگزار می‌شود. در این رویداد امکان تامین مالی و هدف آموزش کارشناس حرفه‌ای صادرات برای شرکت‌های دانش بنیان فراهم شده است.

شرکت‌های دانش بنیان با شرکت در این رویداد می‌توانند با اساتید باتجربه، پشتیبان‌ها و مشاوره‌های تخصصی، نقشه راه دقیق برای عبور از گذرگاه‌های صادرات ترسیم کنند ضمن آنکه با چالش‌های واقعی صادرات روبرو و امکان تدوین برنامه جامع صادراتی برای ایده‌ها خواهند داشت.

معرفی به صندوق‌های تامین مالی بازدیدهای میدانی از دیگر مزایایی است که شرکت‌های دانش بنیان از آن برخوردار خواهند شد. در این رویداد نمایندگان شرکت‌ها باید تسلط به زبان انگلیسی یا زبان کشور هدف و شناخت دقیق از محصول تولید شده داشته باشند.

“گشودن دروازه‌های تجارت”، “رمزگشایی ورود به بازارهای بین‌المللی از طریق تحقیقات بازار بین‌الملل”، “ارتباطات بازرگانی بین‌المللی”، “نقل و انتقالات”، “قانون و مقررات صادرات” از سرفصل‌های این رویداد آموزشی به شمار می‌رود.

دوره آموزشی این رویداد از ۳ اردیبهشت سال جاری آغاز شده و تا ۷ مرداد جاری ادامه دارد و اختتامیه این رویداد که شامل ارائه و ارزیابی برنامه جامع صادرات و معرفی برای تامین مالی شرکت‌های مستعد می‌شود در نیمه مهر ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا