ایجاد ارتباط بین شرکت های صنعتی بزرگ با شرکت های دانش بنیان کوچک
دکتر محمود شیخ زین الدین روز شنبه در گفت وگو با ایرنا با اعلام این مطلب افزود: شرکت های بزرگ با فعالیت اقتصادی بالا می توانند در ایجاد بازار برای شرکت های کوچک دانش بنیان سهم به سزایی داشته باشند و ازطرفی شرکت های دانش بنیان کوچک نیز سبب ارائه نوآوری با قیمت کمتر و بهره وری بالاتر می شوند.
وی افزود:تاکنون تعامل بین دولت و شرکت های دانش بنیان فقط به صورت مدل دولت و شرکت دانش بنیان بوده است؛ اما دولت می تواند در تسهیل رابطه شرکت ها با یکدیگر نیز نقش داشته باشد.
معاون تجاری سازی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه ایجاد ارتباط بین شرکت های مختلف صنعتی و دانش بنیان بسیار مهم تلقی می شود، خاطرنشان کرد: ارتباط شرکت های دانش بنیان با هم است که می توانند حرکتی مهم در ایجاد اقتصاد دانش بنیان محسوب شود.
***ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه ها با همکاری شرکت های تجاری بزرگ کشور
شیخ زین الدین با تاکید بر اهمیت همکاری هرچه بیشتر با بنگاه ها و شرکت های تجاری بزرگ در کشور گفت: هم اکنون برای ایجاد مراکز نوآوری در دانشگاه ها از شرکت های صنعتی و بزرگ با فعالیت های تجاری کمک گرفته می شود.
***بازارسازی برای محصولات دانش بنیان اولویت دیگر
وی همچنی از دیگر طرح های معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری را بازار سازی برای محصولات دانش بنیان عنوان کرد و گفت: معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری به دنبال ایجاد روش اصولی برای بازاریابی محصولات دانش بنیان است.
شیخ زین الدین خاطرنشان کرد: برای مثال معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری یکی اولویت کمک های معنوی خود را بر روی افرادی می گذارد که محصول دانش بنیان داشته باشد و نتواند به بازار عرضه کند.
به گفته وی برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران، طرح های کلان فناوری، حمایت از ایجاد ارتباط هرچه بیشتر بین شرکت ها و مراکز تحقیقاتی از دیگر اولویت های معاون علمی وفناوری ریاست جمهوری محسوب می شود.
No tags for this post.