وظیفه جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی کمک به امنیت غذایی پایدار

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی گفت: وظیفه جهاددانشگاهی در حوزه کشاورزی کمک به امنیت غذایی پایدار کشور است و بزرگترین مشکل پیشرو در این حوزه موضوع تغییر اقلیم و پیامدهای ناشی از آن از جمله محدودیت منابع آب است.

به گزارش سینا روابط عمومی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی، سید ضیاء نصرتی با بیان این مطلب افزود: رویکرد کلی جهاد دانشگاهی در حوزه کشاورزی کمک به تامین امنیت غذایی پایدار کشور با افزایش بهره‌وری مصرف آب بنا نهاده شده است. در همین راستا، ۶ شبکه تخصصی ذیل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی ایجاد کرده‌ایم که شامل شبکه صنایع غذایی، شبکه گیاهان دارویی، شبکه علوم دامی، شبکه آبزی‌پروری، شبکه علوم باغبانی، شبکه محیط زیست و منابع طبیعی می‌باشد.

وی با تقدیر از حضور جهاددانشگاهی خراسان رضوی در نمایشگاه آیفارم مشهد، عنوان کرد: نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی برای ارائه دستاوردها و توانمندی های جهاددانشگاهی در حوزه پژوهش و فناوری است و از آنجا که سمت‌ و سوی پژوهش‌های جهاددانشگاهی، پژوهش‌های مساله محور و تقاضا محور است، پایه گذاری بسیاری از تفاهمات این نهاد با بخش‌های دولتی و خصوصی در نمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی به امضای دو تفاهم‌نامه جهاددانشگاهی خراسان رضوی با بخش خصوصی در نمایشگاه آیفارم مشهد اشاره و بر پیگیری و اجرای کامل این تفاهم‌نامه‌ها تاکید کرد.

نصرتی بیان کرد: با توجه به ماهیت بخش کشاورزی و حضور فعال بخش خصوصی در این بخش، بازار هدف جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه ها، بیشتر بخش خصوصی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا