دکتر مرندی تشریح کرد:
ماجرای نامه درباره واکسنHPV به دفتر رهبری

رییس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، درباره نامه‌ای با موضوع واکسن HPV که به دفتر رهبری ارسال شده بود و فرهنگستان نیز پاسخی ارسال کرده است، توضیحاتی داد.

دکتر سیدعلیرضا مرندی گفت: چندی قبل نامه‌ای از دفتر رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارجاع شد که پیرامون واکسن HPV بود و این شورا نامه را به فرهنگستان علوم پزشکی ارجاع داد تا پاسخ بدهیم.
وی در ارتباط با محتوای نامه ارسالی به دفتر رهبری اظهار داشت: متن نامه، کارکرد واکسن HPV را زیر سوال برده بود و غیر عادی بود.
دکتر مرندی با عنوان این مطلب که نویسنده نامه از جامعه پزشکی است، تاکید کرد: مواضع نویسنده نامه در دو سه سال اخیر با آنچه در گذشته شاهد بودیم، تا حدودی تغییر کرده و از همین رو، نکاتی را پیرامون واکسن HPV مطرح کرده است که انتظار نمی‌رفت.
رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ایران، با تاکید بر تحلیل‌های کارشناسی در وزارت بهداشت برای تصمیم گیری در چنین موضوعاتی، تصریح کرد: ما نباید خود را در موضوعاتی که اشراف نداریم، صاحب نظر بدانیم و بهتر است اجازه بدهیم متخصصین امر نظر بدهند.
دکتر مرندی افزود: شائبه‌هایی در نامه مطرح شده بود که غیرعادی به نظر می‌رسد و از سوی دیگر، ماجرای واکسن HPV هم سیاسی شده است.
وی گفت: آنچه فرهنگستان علوم پزشکی در پاسخ نامه به دفتر رهبری ارسال کرده است، این بود که نامه مورد اشاره عالمانه نبوده و وزارت بهداشت باید تصمیم بگیرد.
دکتر مرندی در پاسخ به این سوال که چه موضوعاتی در نامه به دفتر رهبری مطرح شده بود که شائبه دار بوده است، افزود: همین قدر می‌توانم بگویم، نکاتی که عنوان شده بود، بعد علمی نداشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا