تأمین مسکن متأهلی دانشگاهیان در دولت 13 برابر با ۶۰ سال گذشته

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال‌های زیادی موضوع ساخت خوابگاه‌های متأهلی برای دانشجویان متأهل تعطیل و مغفول مانده بود که در دو سال و نیم گذشته، جهش بسیار خوبی پیدا کرد و این عدد برابری می‌کند با آن چیزی که در طول ۶۰ سال گذشته ساخته شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، علی خطیبی، معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در «برنامه اجرایی مسکن دانشگاهیان دانشگاه علامه‌طباطبائی» اظهار کرد: به جامعه دانشگاهی قول داده بودیم موضوع مسکن را برای کارمندان و اعضای هیئت علمی که فاقد مسکن هستند حل کنیم. امروز خدا را شاکر هستیم وعده‌ای که یک سال و نیم قبل به جامعه دانشگاهی داده‌ایم به ثمر نشسته است.

وی یادآور شد: مسیر ساخت مسکن دانشگاهیان سختی‌های بسیاری به همراه داشت. گاهی مواقع با معتمدی، رئیس دانشگاه علامه‌طباطبائی تماس می‌گرفتم و می‌گفتم کاری که در حال انجام است شبیه به یک معجزه است. یک اتفاقاتی در این زمین افتاده بود که برطرف کردن آن، کار به شدت سخت و طاقت‌فرسایی بود.

وی اظهار کرد: نگاه وزیر علوم و وزیر راه‌ و شهرسازی به حل مسئله زمین و مسکن اعضای‌ هیئت علمی، نگاه‌ ویژه‌ای است. زمانی که با مشکل برخورد می‌کردیم این وزیران بازوی توانمند ما بودند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افزود: در دولت سیزدهم بحث مسائل دانشگاه‌ها برای رئیس‌جمهور شهید و فقیدمان اهمیت داشت. علاوه بر این موضوع حمایت از نخبگان، نگهداشت نخبگان و ساخت‌ خوابگاه‌های متأهلی بسیار حائز اهمیت بود. 

وی یادآور شد: سال‌های سال موضوع ساخت خوابگاه‌های متأهلی برای دانشجویان متأهل تعطیل و مغفول مانده بود که در دو سال و نیم گذشته، جهش بسیار خوبی پیدا کرد و این عدد برابری می‌کند با آن چیزی که در طول 60 سال گذشته ساخته شد؛ بنابراین اهتمام مسئله نگاهداشت نخبگان و حمایت از نخبگان در این دولت جدی است.

خطیبی گفت: در چند استان و دانشگاه در شرف واگذاری زمین هستیم. برای کل آموزش عالی، در ۲۶ استان، اتفاقی مشابه اتفاقی که امروز در دانشگاه علامه‌طباطبائی می‌افتد در شرف رخ دادن است. امیدواریم بتوانیم در همه دانشگاه‌ها این موضوع را پیگیری کنیم و برای دانشگاه‌هایی که زمین ندارند از اراضی دانشگاه‌هایی که زمین بیشتری دارند کمک بگیریم. ما یک خانواده هستیم و باید با کمک یکدیگر مسائل را حل کنیم.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: به کارکنان فاقد مسکن قول تامین مسکن داده‌ بودیم که به طور حتم این قول عملی خواهد شد. امروز این اتفاق در دانشگاه‌ علامه‌طباطبائی رخ می‌دهد و چند روز دیگر در سایر استان‌های کشور اتفاق می‌افتد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا