جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان با حضور معاون سیاسی،امنیتی استانداری هرمزگان

نخستین جلسه شورای اقتصاد دانش بنیان با ریاست معاون سیاسی، امنیتی استاندار هرمزگان و با حضور اعضای شورا به میزبانی پارک علم وفناوری هرمزگان برگزار گردید.

به گزارش سینا از روابط عمومی واموربین الملل پارک علم وفناوری هرمزگان؛ علیرضا نصیری در این جلسه ضمن ارائه گزارش عملکرد پارک علم وفناوری و تشریح جایگاه شرکت های دانش بنیان و فناور در استان گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در استان به خصوص در حوزه صنعت و اقتصاد دریا محور نیازمند حمایت های همه جانبه دستگاه های اجرایی و برنامه ریزی در راستای تحقق اهداف برنامه های همسو با اولویت های اقتصادی استان می باشیم.

وی افزود: به لحاظ کمی نسبت به گذشته پیشرفت داشته ایم ولی در برنامه های بلند مدت پارک افزایش کمی شرکت های فناور و دانش بنیان در اولویت قرار دارد.

رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان تصریح کرد: به لحاظ کیفی شرکت های مستقر در هرمزگان در وضیعت بسیار مناسبی قرار دارند.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر ایجاد شبکه منسجم از نهادهای ذی ربط در رابطه با توسعه و حمایت از شرکت های دانش بنیان تصریح کرد: تدوین سند راهبردی اقتصاد دانش بنیان با رویکرد دریا محور و اولویت های اقتصادی استان می تواند منجر به تحول حوزه فناوری استان شود.

احسان کامرانی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، در این نشست گفت: می‌بایست شناسنامه‌ای از شرکت‌های دانش بنیان و ظرفیت‌های فعلی استان تهیه گردد تا با روش‌های آینده پژوهی برای آینده استان در زمینه نوآوری و فناوری نقشه راه ترسیم کنیم.

کامرانی عنوان کرد: نظرات دانشگاههای استان و افراد صاحب نظر در ترسیم این مسیر در نظر گرفته شود و همچنین از ظرفیت کشورهای اسلامی و موفق در توسعه اقتصاد دریامحور استفاده شود.

وی، به ظرفیت و بهره مندی از الگوهای بین المللی موفق تاکید کرد و افزود: ظرفیت‌های موفق استانی مانند نفت، گاز، فولاد، کشاورزی و سایر زمینه‌ها با توجه سند آمایش استانی موردتوجه قرار گیرد.

در پایان این جلسه اعضا برلزوم برگزاری منظم این نشست‌ها خواستار بررسی بیشتر موضوع در قالب ساختاری هدفمند شدند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا