کمک 600 هزاریورویی اتحادیه اروپا به صنایع خلاق مراکش

آرین کربلائی: صحنه فرهنگی مراکش به لطف پروژه جدید 600 هزار یورویی  که اتحادیه اروپا و فدراسیون صنایع فرهنگی و خلاق امضا کردند، در حال تبدیل شدن به یک گلوله در حال بزرگ شدن است. این ابتکار که نوآوری و تنوع برای شتاب دهنده توسعه نام دارد، با هدف توانمندسازی بخش خلاق مراکش و فعال‌سازی پتانسیل آن برای رشد اقتصادی و ایجاد شغل به اجرا گذاشته می‌شود.

به گزارش خبرگزاری سینا، این پروژه بر اساس توافقنامه‌ای است که در ژوئن 2023 امضا شد و اولین برنامه حمایتی اتحادیه اروپا را به‌طور خاص به صنایع فرهنگی و خلاق مراکش اختصاص داد. زمان اجرای این پروژه 4 سال خواهد بود.

فدراسیون صنایع فرهنگی و خلاق در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این پروژه تلاش‌های حمایتی خود را تقویت می‌کند و به فدراسیون اجازه می‌دهد تا از نیازهای کارآفرینان فرهنگی حمایت و برای چارچوب قانونی حمایت‌کننده‌تر برای صنایع خلاق در مراکش تلاش کند.

این حمایت‌ها  شامل پشتیبانی از وضعیت حقوقی روشن برای شرکت های فرهنگی است که شفافیت و ثبات بسیار مورد نیاز را برای مشاغل در این بخش فراهم می کند.

پاتریشیا لومبارت کوساک، سفیر اتحادیه اروپا در مراکش گفت: «فرهنگ محرک قدرتمند گفتگو و توسعه است و نقش آن در مشارکت مراکش و اتحادیه اروپا غیرقابل انکار است و این پروژه با تقویت حمایت و چارچوب قانونی به ساختار بخش کمک می کند و در نهایت به رشد اقتصادی و ایجاد مشاغل مناسب برای جوانان کمک خواهد کرد.

این پروژه به اهمیت ترویج محصولات فرهنگی مراکش در صحنه بین‌المللی می‌پبردازد و بنابراین، چندین طرح برای کشف فرصت‌های صادراتی و بهبود دسترسی به منابع مالی برای شرکت‌های فرهنگی اجرا خواهد شد.

علاوه بر این، این پروژه به بررسی تأثیرات اجتماعی-اقتصادی این بخش، به ویژه پتانسیل آن برای ایجاد شغل در میان جوانان مراکش خواهد پرداخت. چکیب الج، رئیس بخش کنفدراسیون عمومی شرکت های مراکش، گفت: «صنایع فرهنگی و خلاق بخش مهمی برای ایجاد شغل و رشد اقتصادی در مراکش هستند و به دلیل نقش مهم آن در تقویت توسعه اجتماعی و در عین حال ارائه راه‌حل‌های ملموس برای چالش‌های اقتصادی، به‌ویژه ایجاد شغل، به حمایت از این بخش اختصاص یافته‌ایم.»

نیلا تازی، رئیس فدراسیون صنایع فرهنگی و خلاق، این پروژه را نقطه اوج سال‌ها حمایت از این بخش می‌بیند. او گفت: “این توافق با اتحادیه اروپا نشان دهنده ادامه تلاش‌های ما برای حمایت از صنایع فرهنگی و خلاق است. او افزود: اقدامات این پروژه فرصت‌های جدیدی را برای بخش مملو از پتانسیل ایجاد شغل و حمایت از سایر بخش‌های استراتژیک مانند گردشگری و توسعه منطقه‌ای باز خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا