با حمایت برنامه ملی میکروالکترونیک
نخستین رویداد دانشجویی طراحی تراشه مدار مجتمع ایران

نخستین رویداد دانشجویی طراحی تراشه مدار مجتمع ایران با حمایت برنامه ملی میکروالکترونیک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری و با همکاری دانشگاه تبریز و انجمن میکروالکترونیک ایران، آبان ماه امسال در کنار ششمین کنفرانس بین‏‌المللی میکروالکترونیک ایران در دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، محورهای این رویداد که با هدف ارتقاء دانش و توان طراحی تراشه مدار مجتمع ایران در فضایی رقابتی، تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه طراحی تراشه مجتمع، ایده پروری و جذب سرمایه برای بکارگیری نخبگان طراحی تراشه مجتمع و جهت دهی و برنامه ریزی توان طراحی تراشه کشور در موضوعات اولویت دار و راهبردی توسعه فناوری میکروالکترونیک برگزار می شود شامل طراحی مدارها و سیستم‌های مدیریت توان مجتمع (Integrated power management)، طراحی مبدل‌های داده مجتمع (ADC)، طراحی مدارها و سیستم‌های مجتمع فرکانس رادیویی (RF Front-End) و طراحی مدارها و سیستم‌های مجتمع دیجیتال (ASIC) است.

مشخصات جزئی طراحی­‌ها بعد از تشکیل تیم‌­ها، در اختیار آنها قرار داده می­‌شود. این رقابت در بین دانشجویان تحصیلات تکمیلی مرتبط با ­زمینه‌­های مذکور و افرادی که بیش از دو سال از فارغ التحصیلی آنها نگذشته است، برگزار می‌شود.

طراحی‌ها در بستر ابر پردازشی میکروالکترونیک انجام و در سه مرحله (دو مرحله به صورت آنلاین و یک مرحله به صورت حضوری در کنفرانس) بررسی و داوری خواهند شد و در اختتامیه کنفرانس به تیم­های اول و دوم در زمینه‌های به حد نصاب رسیده فوق الذکر، جوایز نقدی نفیس (در مجموع به ارزش 10 میلیارد ریال) اهدا خواهد شد.

آخرین مهلت ثبت نام تیم‌­ها، 20 خردادماه و زمان اعلان مشخصات جزئی طراحی­‌ها به تیم‌­ها 26 خردادماه جاری اعلام شده است.

داوری مرحله اول (بارگذاری روش طراحی­ و شماتیک/بلوک دیاگرام و ارائه توضیحات به صورت آنلاین)، اول مرداد 1403، داوری مرحله دوم (بارگذاری نتایج شبیه­‌سازی­‌ها و ارائه توضیحات به صورت آنلاین) و 15 شهریور 1403 و داوری مرحله سوم (نمایش نتایج نهایی مدار مستخرج از جانمایی به صورت حضوری) 8 آبان 1403 (همزمان با کنفرانس) انجام خواهد شد.

از علاقه­‌مندان دعوت می­‌شود با مراجعه به سایت رویداد فرم مربوطه را تکمیل نموده و با ارسال مدارک لازم از طریق همان سایت یا نشانی iicm2024@tabrizu.ac.ir ثبت‌نام کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا