حرکت دولت کانادا به سمت هوش مصنوعی

آرین کربلائی: آنیتا آناند، از مقامات دولت کانادا می‌گوید: دولت این کشور می‌خواهد استفاده از هوش مصنوعی در خدمات عمومی کانادا را افزایش دهد، اما تأکید دارد که هیچ سوالی در مورد استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT برای اطلاعات محرمانه مانند اسناد کابینه وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری سینا، آناند در گفت‌وگو با خبرنگاران در روز دوشنبه در حالی که مشاوره‌هایی درباره استفاده از هوش مصنوعی در خدمات عمومی را ارائه می‌داد، گفت که دولت به دنبال یافتن یک استراتژی برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی است.

او بیان کرد: “این پروژه در حوزه هوش مصنوعی بسیار مهم است، به ویژه جای‌دهی پلتفرم‌هایی مانند ChatGPT در محل کار”.  آناند گفت که او می‌خواهد استراتژی دولت را به گونه‌ای طراحی کند که جانبداری یا تبعیض در استفاده از هوش مصنوعی رخ ندهد.

آناند افزود: “این بخشی از مسئولیت‌های ماست که اطمینان حاصل کنیم که ابزارهای هوش مصنوعی که در حال جای گذاری در جامعه هستیم برای اهداف نامطلوب یا تبعیض‌آمیز استفاده نمی‌شود”. او تاکید کرد: “این بخشی از کاری است که ما برای استفاده مسئولانه از هوش مصنوعی انجام می‌دهیم.”

آناند گفت که در حالی که کمک به بخش خصوصی برای توسعه هوش مصنوعی مهم است، همچنین توسعه استفاده از هوش مصنوعی در خدمات عمومی نیز حائز اهمیت است. او تصریح کرد:”به عنوان بزرگترین کارفرمای کشور، ما به عنوان الگو برای آن کارفرمایان قرار می‌گیریم”.

قبل از این، دانشجویان و متخصصان شرکت‌کننده در جلسات گروه گردآوری شده بر اهمیت اعتماد عمومی به استفاده دولت از هوش مصنوعی تأکید کردند، آن را با نیاز به اعتماد عمومی به نظارت دولت بر سامانه ایمنی غذای کانادا مقایسه کردند.

مقامات به شرکت‌کنندگان در جلسات گروه گفتند که دولت قصد دارد تا مارس استراتژی خود را در زمینه هوش مصنوعی در خدمات عمومی را راه‌اندازی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا