چرا دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی را انتخاب کنیم/ ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته در این دانشگاه

بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی نهادهای پژوهشی وابسته به جهاددانشگاهی در کنار کیفیت مطلوب آموزشی و سطح علمی اعضای هیئت‌علمی سبب شده تا دانشگاه علم و فرهنگ این نهاد یکی از اولویت‌های دانشجویان تبدیل شود.

به گزارش سینا از روابط‌عمومی جهاددانشگاهی، شاید فکر کنید که انتخاب دانشگاه به‌اندازه انتخاب رشته و شغل آینده مهم نباشد، اما باید بدانید که دانشگاه نیز یکی از متغیرهایی است که نقش اساسی در موفقیت آینده شما دارد و به‌صورت مستقیم بر رشته و شغل آینده شما تأثیر می‌گذارد.

دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی، یکی از مؤسسات آموزش عالی در ایران است که باهدف ارائه آموزش‌های پیشرفته و پژوهش‌های علمی تأسیس شده است. این دانشگاه باتوجه‌به محیط آموزشی پویا، اساتید مجرب، و امکانات مدرن، گزینه‌ای مناسب برای دانشجویان علاقه‌مند به تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا است.

دکتر مجید نجارزاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ جهاددانشگاهی، درباره جایگاه و اعتبار این دانشگاه گفت: دانشگاه علم و فرهنگ با قدمتی سی‌ساله یکی از دانشگاه‌های دارای مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه به لحاظ ساختاری به جهاد دانشگاهی وابسته بوده و ازاین‌حیث، اعتبار دانشگاه علم و فرهنگ از دو وجه است؛ از یک سو به‌عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های غیردولتی کشور تحت نظارت عالیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و از سوی دیگر به یکی از نهادهای موفق و معتبر آموزشی و پژوهشی کشور (جهاد دانشگاهی) وابستگی سازمانی دارد.

وی درباره وجوه تمایز دانشگاه علم و فرهنگ با دیگر دانشگاه‌ها عنوان کرد: به‌غیراز کیفیت مطلوب آموزشی و سطح علمی اعضای هیئت‌علمی، از جمله مزایای علمی دانشگاه می‌توان به وضعیت ساختاری ویژه‌ای که امکان بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی نهادهای پژوهشی وابسته به جهاد دانشگاهی را فراهم آورده است، اشاره کرد.

نجارزاده افزود: ازاین‌حیث دانشگاه علم و فرهنگ با برقراری ارتباط با نهادهای علمی جهاد دانشگاهی مثل پژوهشگاه رویان، پژوهشگاه ابن‌سینا، پژوهشکده گیاهان دارویی و… در حوزه‌های مختلف علمی به دنبال توسعه کیفی بوده و در این مسیر موفقیت‌های چشمگیری نیز به دست آورده است.

عضو هیئت‌علمی این دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه علم و فرهنگ در رتبه‌بندی دانشگاهی سایمگوی اسپانیا، سه سال پیاپی (۱۳۹۹، ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) به‌عنوان رتبه یک نوآوری دانشگاه‌های کشور معرفی شد و در آخرین رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات غیرانتفاعی کشور در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ISC موفق به کسب رتبه اول شده است. همچنین دانشگاه علم و فرهنگ دارای نهادهایی خاص با ظرفیت‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی مانند پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، بنیاد توسعه کسب‌وکار و… است که هر یک می‌تواند پایگاهی برای پذیرش و پرورش ایده‌های مختلف دانشجویان باشد.

نجارزاده در پاسخ به اینکه این دانشگاه در چه رشته‌هایی پذیرش دارد، گفت: دانشگاه علم و فرهنگ در حال حاضر دارای ۶ دانشکده تخصصی است؛ دانشکده فنی و مهندسی، دانشکده هنر و معماری، دانشکده علوم‌انسانی، دانشکده حقوق، دانشکده علوم و فناوری‌های نوین زیستی و دانشکده گردشگری که در بیش از ۹۵ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه در حال حاضر دارای حدود ۹۰۰۰ دانشجوی دختر و پسر در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی است.

وی درباره تعداد رشته‌های مقطع کارشناسی‌ارشد این دانشگاه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۵۵ رشته کارشناسی‌ارشد با مجوز وزارت علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه علم و فرهنگ فعال است به‌این‌ترتیب که در دانشکده هنر و معماری، ۱۰ رشته فعال در مقطع کارشناسی‌ارشد عبارتند از؛ ادبیات نمایشی، کتاب‌آرایی، ارتباط تصویری، نقاشی، مهندسی معماری، مهندسی معماری منظر، معماری داخلی، طراحی پارچه و لباس، پژوهش هنر و صنایع‌دستی.

در دانشکده فنی و مهندسی ۱۷ رشته فعال در مقطع کارشناسی‌ارشد عبارتند از؛ مهندسی شیمی گرایش داروسازی، مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست، مهندسی کامپیوتر در چهار گرایش نرم‌افزار، علوم داده، هوش مصنوعی و رباتیک، مهندسی فناوری اطلاعات تجارت الکترونیکی، مهندسی برق در دو گرایش سیستم‌های قدرت و سیستم‌های الکترونیک دیجیتال، مهندسی صنایع در چهار گرایش سیستم‌های تولید و خدمات، لجستیک و زنجیره تأمین، سیستم‌های مالی و مدیریت مهندسی، مهندسی عمران در چهار گرایش سازه، زلزله، ژئوتکنیک و مهندسی و مدیریت ساخت.

در دانشکده علوم‌انسانی ۱۰ رشته فعال در مقطع کارشناسی‌ارشد عبارتند از؛ حسابداری، مدیریت کسب‌وکار در دو گرایش استراتژی و رفتار سازمانی و منابع انسانی، مدیریت صنعتی گرایش مدیریت پروژه، روان‌شناسی در دو گرایش بالینی و بالینی خانواده، آموزش و بهسازی منابع انسانی، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزش عالی، مطالعات فرهنگی، مدیریت ورزشی گرایش مدیریت بازاریابی و ارتباطات ورزشی.

در دانشکده حقوق ۶ رشته فعال در مقطع کارشناسی‌ارشد عبارتند از؛ حقوق خصوصی، حقوق کیفری و جرم‌شناسی، حقوق تجارت الکترونیکی، حقوق نفت و گاز، حقوق پزشکی و حقوق عمومی.

در دانشکده گردشگری ۳ رشته فعال در مقطع کارشناسی‌ارشد عبارتند از؛ کارآفرینی گردشگری، مدیریت جهانگردی در دو گرایش بازاریابی جهانگردی و برنامه‌ریزی توسعه جهانگردی.

در دانشکده علوم و فناوری‌های نوین زیستی ۹ رشته فعال در مقطع کارشناسی‌ارشد عبارتند از؛ زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست‌شناسی جانوری سلولی و تکوینی، زیست‌فناوری میکروبی، فناوری سلول‌های بنیادی و بازسازی بافت، میکروبیولوژی میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا، ژنتیک، بیوشیمی، بیوانفورماتیک و شیمی گرایش فیتوشیمی است.

نجارزاده با اشاره به تعداد اعضای هیئت‌علمی دانشگاه علم و فرهنگ، عنوان کرد: در حال حاضر و بر مبنای اطلاعات سامانه HES وزارت علوم، حدود ۱۲۰ عضو هیئت‌علمی در دانشگاه علم و فرهنگ مشغول فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی هستند. به‌غیراز این تعداد اعضای هیئت‌علمی، دانشگاه در امر تدریس از ظرفیت‌های اساتید خوش‌نام و فارغ‌التحصیلان مقاطع دکتری تخصصی سایر دانشگاه‌های کشور نیز به‌صورت مدعو استفاده می‌کند.

ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه علم و فرهنگ

گفتنی است پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری مقطع کارشناسی‌ارشد، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علم و فرهنگ اعلام کرد؛ این دانشگاه در راستای انجام مسئولیت‌های آموزشی خود اقدام به ارائه خدمات مشاوره انتخاب رشته می‌کند.

طبق اطلاعات منتشر شده در دفترچه شماره ۲ سازمان سنجش، دانشگاه علم و فرهنگ دارای ۵۵ کد رشته مقطع کارشناسی‌ارشد در حوزه های مختلف علوم فنی و مهندسی، علوم انسانی ، هنر و معماری ، علوم و فناوری‌های نوین زیستی، گردشگری و حقوق است.

گفتنی است، خدمات مشاوره انتخاب رشته مقطع کارشناسی‌ارشد از روز یکشنبه ۱۳ خرداد ماه ۱۴۰۳ تا روز پنج شنبه ۱۷ خرداد ماه ۱۴۰۳ به مدت ۵ روز به صورت حضوری در دانشگاه علم و فرهنگ ارائه خواهد شد و در صورت تمدید مهلت انتخاب رشته ، این خدمات نیز تمدید می شود.

داوطلبان می‌توانند جهت اطلاع از نحوه ثبت نام و دریافت این خدمات به پایگاه رسمی دانشگاه علم و فرهنگ به آدرس www.usc.ac.ir مراجعه کنند. همچنین این خدمات برای دانش‌آموختگان و دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ رایگان خواهد بود.

گفتنی است،محل ارائه خدمات خیابان قموشی، خیابان بهار، نبش بهار یکم، پلاک ۴_مرکز آموزش های کوتاه مدت دانشگاه علم و فرهنگ است.

شرایط و نحوه ثبت نام؛

https://survey.porsline.ir/s/pc92sX0Y

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا