راه‌اندازی 2رشته جدید کارشناسی‌ ارشد با مشارکت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی

پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی با مشارکت و همکاری دانشگاه علم و فرهنگ موفق به اخذ دو رشته مهندسی داروسازی و فیتوشیمی در مقطع کارشناسی ارشد شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، دکتر رضا غفارزادگان، رییس این پژوهشکده بیان کرد: این پژوهشکده با همکاری دانشگاه علم و فرهنگ و انجمن تولیدکنندگان داروهای طبیعی،  با تامین استانداردهای لازم از جمله اعضای هیات علمی مرتبط، موفق به اخذ مجوز راه اندازی دو  رشته مهندسی داروسازی و فیتوشیمی در مقطع کارشناسی ارشد شده است.

این عضو هیات علمی افزود: این همکاری سه جانبه که توسط بخش آموزش، پژوهش و صنعت شکل گرفته است در راستای کاربردی کردن علوم و برای اولین بار در نظام آموزش عالی کشور روی داده است.

غفارزادگان درخصوص گرایش داروسازی مهندسی شیمی اظهار کرد: این رشته با هدف به کار گیری علوم و فنون جدید مهندسی در طراحی دستگاهها, خطوط فرآیند و تولید مواد دارویی برنامه ریزی و ایجاد گردیده است. وی همچنین درخصوص رشته فیتو شیمی یا شیمی گیاهی عنوان کرد: این رشته شاخه ای از شیمی می باشد که به بررسی خواص شیمیایی و دارویی گیاهان مختلف می‌پردازد و نقش بسزایی نیز در پیشرفت صنعت داروسازی دارد.

همچنین یک متخصص فیتوشیمی (فیتوشیمیست) قادر است نسبت به استخراج، اندازه گیری و شناسایی ترکیبات موثره گیاهان دارویی در مقیاس آزمایشگاهی و صنعتی اقدام نموده و عضو مؤثری در گروه های تحقیقاتی، مراکز تحقیقاتی و شرکتهای داروسازی باشد.

غفارزادگان خاطرنشان کرد: بر اساس توافق انجام گرفته، دانشجویان برتر در این دو رشته که پرکاربردترین رشته در صنعت جهت اشتغال می باشند، به بخش صنعت معرفی خواهند گردید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا